“کوله‌پشتی” روی پیشخوان کتابفروشی‌ها

  • 05 آذر 1401 - 13:29
“کوله‌پشتی” روی پیشخوان کتابفروشی‌ها

کتاب “کوله‌پشتی” حاوی خاطرات ایثارگران دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس که توسط علی شاهسون، از اهالی رسانه، به نگارش درآمده است، منتشر شد.

در مقدمه کتاب “کوله پشتی” به اهداف  تاسیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس و چشم انداز این مرکز آموزش‌عالی اشاره شده و در ادامه به بخشی از خاطرات ایثارگران پیشکسوت شاغل در این دانشگاه، پرداخته شده است.

روایتی از حضور همزمان سه برادر رزمنده در جبهه، دیدار با رهبر معظم انقلاب در بیمارستان، اجرای نمایش در جبهه، امدادگری در جاده های صعب العبور و کوهستانی، خمپاره های روی آب، حرکت با چراغ های خاموش خودرو در شب، شهیدی که زنده شد، اسیر کردن فرماندهان ارشد عراقی توسط بسیجیان کم سن و سال، وقتی به ۵ کیلومتری بصره رسیدیم، انفجار لوله تانک، استفاده از گونی به جای ماسک شیمیایی، خمپاره بعد از حمام، شلوار کردی سوغاتی، خمپاره دشمن و مخزن آبی که دو نیم شد و استتار با گچ از عناوین مختلف خاطرات منتشر شده در کتاب کوله پشتی است.

این کتاب به سفارش و با همکاری معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی حرفه ای استان فارس نگارش شده و طراحی جلد و صفحه آرایی آن را بهنام زارع و ویراستاری را فاطمه فرخ عهده دار بوده‌اند و در نهایت توسط انتشارات آوای علم و ادب  منتشر شده است.

دانشگاه فنی و حرفه ای فارس یکی از مراکز آموزش‌عالی دولتی و ماموریت گرا محسوب می‌شود که با عنوان انستیتو تکنولوژی در سال ۱۳۴۳ با هدف تربیت تکنسین و مهندس در حرف مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی کشور، تاسیس شد و پس از انقلاب تحت عنوان دانشگاه فنی و حرفه‌ای فعالیت خود را ادامه داد.

این دانشگاه در استان فارس ۱۴ واحد دانشگاهی را در زیر مجموعه خود دارد و یکی از مراکز آموزش‌عالی مهم در آموزش نیروی انسانی متخصص و کارآفرین به شمار می‌رود.

علی شاهسون، خبرنگار شیرازی، دارای مدرک کارشناسی روابط عمومی و کارشناسی ارشد ارتباطات است و طی هفده سال گذشته در باشگاه خبرنگاران جان، صدا و سیمای فارس، روزنامه‌های خبرجنوب، سبحان، جام جم و خبرگزاری‌های دانشجو، فارس، نسیم و تسنیم سابقه فعالیت داشته است.

دیدگاه