۱۰۰ کتاب کودک نوشته در شیراز رونمایی شد 

  • 23 مهر 1401 - 8:06
۱۰۰ کتاب کودک نوشته در شیراز رونمایی شد 

در آخرین روز از هفته کودک، از ۱۰۰ کتاب کودک‌ نوشته در سالن اجتماعات اداره کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فارس رونمایی شد.

 مراسم رونمایی از این کتابها با حضور حسین علیان مدیر مرکز توسعه آموزش های ایران، صفورا کاظمی دبیر انجمن ادبی چکاوک و مسئول ادبیات کودک پژوهشکده معلم اداره کل آموزش و پرورش فارس، مهدی فلاحتی مدیر سرای هنر و اندیشه، سیده لیلا مرادی سرگروه آموزشی علوم تجربی اداره کل آموزش و پرورش فارس، امیر کاظمی موسس انجمن ادبی چکاوک، علی داودی ناشر کتیبه نوین برگزار شد.

مهدی فلاحتی مدیر آموزشگاه سرای هنر و اندیشه،کودکانی که به نواختن موسیقی می پردازند را نسبت به کسانی که چنین مهارتی   ندارند، دارای توانایی بیشتری در مهارت های خواندن و درک ریاضیات دانست و اظهار داشت :  موسیقی سه بخش مهم از وجود کودک را به صورت همزمان به تکاپو می اندازد و آن عقل، احساس و جسم اوست. یعنی اگر از سنین کودکی فرزندتان را در معرض موسیقی بگذارید به روند رشد ذهنی او کمک زیادی کرده اید.

وی اضافه کرد : یکی از بزرگ ترین مزایایی که استفاده از موسیقی برای کودکان به همراه می آورد تقویت اعتماد به نفس در آنهاست. وقتی کودک قادر به نواختن یک ساز باشد و بتواند در خلال نواختن شعر کوتاهی را نیز بخواند احساس غرور خاصی کرده درنتیجه به خود و توانایی هایش ایمان پیدا خواهدکرد. هیچ فعالیتی به اندازه نواختن موسیقی نمی تواند کودکان را به هیجان و تکاپو بیندازد زیرا کودک در خلال آموزش باید کاملا حواسش را متمرکز کند و فرصتی برای پرت شدن حواسش ندارد.

حسین علیان دکترای روانشناسی بالینی، نویسنده ۱۰۷ عنوان کتاب و کارشناس فرهنگی ، نیز در این آیین، پیرامون کودکان نویسنده و کودکان آینده سازان، لزوم ورود کودکان به عرصه نویسندگی در جهان معاصر، باید و نبایدها، وظیفه معلمان، والدین و مسئولان فرهنگی و اجتماعی کشور در پرورش قدرت نویسندگی کودکان و تاثیر نویسندگی کودکان بر افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس آنها و نقش نویسندگی در کاهش افسردگی و استرس سخن گفت.

 در این آیین، برخی از دانش‌آموزان به خوانش نوشته‌های خود پرداختند؛ ۱۰۰ عنوان کتاب‌ کودک، کار مشترک انجمن ادبی چکاوک و سرای هنر و اندیشه که توسط انتشارات کتیبه نوین به چاپ رسیده بود با حضور دانش آموزان، والدین و مسئولین فرهنگی، رونمایی شد.

برپایی گالری نقاشی مادر و کودک از دیگر برنامه ها در حاشیه این مراسم بود؛ گالری نقاشی آریسا علیپور و مادرش زهرا کریمی، گالری نقاشی محمد طاها زارع و مادرش سیده لیلا مرادی و گالری نقاشی سیده مبینا عظیمی از جمله این نمایشگاهها است.

تصاویر به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاهها در کتاب های کودک نیز  استفاده شده است.

دیدگاه