عکاس اهل آباده برنده جایزه یک جشنواره بین‌المللی شد

  • 18 خرداد 1401 - 10:10
عکاس اهل آباده برنده جایزه یک جشنواره بین‌المللی شد

امیرحسین هنرور عکاس آباده‌ای برنده دیپلم جشنواره بین المللی عکس جورج بارکر در بخش عکس سیاه‌سفید شد.

 این عکاس چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: جشنواره بین‌المللی عکس جورج بارکر با مجوز فدراسیون بین‌المللی هنر عکاسی (FIAP) و انجمن عکاسی آمریکا (PSA) در کانادا برگزار شد که داوری آن در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه امسال صورت گرفت و نتایج جشنواره در تاریخ ۱۴ خردادماه جاری اعلام شد.
امیرحسین هنرور ادامه داد: این جشنواره در ۶ بخش موضوع آزاد تک رنگ، موضوع آزاد رنگی، موضوع پرتره رنگی، موضوع عکاسی هوایی رنگی، موضوع طبیعت و موضوع گردشگری برگزار شد.

وی با بیان اینکه جشنواره بین المللی  عکس کانادا به افتخار جرج بارکر عکاس مشهور کانادایی نام گذاری شده است، گفت: جرج بارکر در کانادا به دلیل عکاسی از آبشار نیاگارا و گردبادها و سیل های عظیم بسیار شناخته شده و پس از مرگ نیز همچنان به‌نام عکاس برجسته نیاگارا در سراسر جهان توصیف شده است.
دارنده لقب هنری هنرمند فیاپ از سازمان جهانی عکاسی افزود: در این جشنواره ۹ عکس از من پذیرفته شد و یک عکس دیپلم شایسته تقدیر را به خود اختصاص داد.

وی اظهار داشت: عکس برگزیده در بخش سیاه و سفید انتخاب شده و استاد درودگر  نجار قدیمی اهل آباده_آقای چوبینه_ رو به تصویر میکشد که در حین فعالیت در مغازه خود است.
امیرحسین هنرور در بیش از شصت نمایشگاه و جشنواره داخلی و خارجی شرکت و جوایز متعدد را کسب کرده است که مدال طلای انجمن عکاسان انگلستان یکی از مهمترین جوایز وی محسوب می‌شود.
او همچنین علاوه بر دوره های آموزشی عکاسی، به صورت خصوصی از آموزش‌های خصوصی کیارنگ اعلایی و داریوش محمد خانی بهره‌مند شده و دوره داوری بین المللی را هم زیر نظر سازمان جهانی عکاسی گذارنده است.
آباده از شهرستان‌های شمالی استان فارس است که در فاصله ۲۷۴ کیلومتری از شمال شیراز قرار دارد.

دیدگاه