تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024

نمادهای مرتبط با «شهر ملی نمد» در شهرکرد تقویت شود

  • 16 اسفند 1400 - 12:12
نمادهای مرتبط با «شهر ملی نمد» در شهرکرد تقویت شود

مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نمادهای مرتبط با «شهر ملی نمد» در شهرکرد تقویت شود.

ویدا توحدی شامگاه یکشنبه در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری شهرکرد به‌عنوان «شهر ملی نمد» در سال ۱۳۹۷، باید برای تحقق اهداف این نام‌گذاری تلاش و در این راستا از توان افراد مؤثر، صاحب نظر و معتمد بهره‌گیری شود.

وی عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند برای تحقق اهداف مرتبط با شهرها و روستاهای ثبت ملی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کمک کنند.

توحدی تحقق اهداف مرتبط با شهرها و روستاهای ثبت ملی را لازمه ثبت جهانی آن‌ها اعلام و تصریح کرد: برای تحقق این اهداف افزایش تعداد کارگاه‌ها، رشد کیفیت تولیدات، راه‌اندازی مراکز آموزشی، تعریف واحدهای درسی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در دانشگاه‌ها و انجام تحقیق و پژوهش مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در خصوص «شهرکرد شهر ملی نمد» گفت: استفاده از طرح‌های اصیل، راه‌اندازی مراکز معرفی مانند موزه و گالری، ساخت المان‌های شهری و ساخت و نصب تابلو معرفی مرکز چهارمحال و بختیاری به‌عنوان «شهر ملی نمد» با همکاری مجموعه مدیریت شهری در دستور کار قرار گیرد.

وی مطرح کرد: سایر شهرها و روستاهای دارای ظرفیت ثبت ملی و جهانی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری شناسایی شود.

توحدی گفت: کاربردی و مصرفی شدن کالاهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی به تقویت و تشویق تولیدکنندگان این حوزه کمک می‌کند.

دیدگاه