تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024

فروش ۱۵۸ میلیاردی سینما در سال ۱۴۰۰

  • 15 اسفند 1400 - 20:42
فروش ۱۵۸ میلیاردی سینما در سال ۱۴۰۰

مراسم تقدیر از مجید مسچی مدیر سابق موسسه سینماشهر امروز در موزه سینما برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مراسم تقدیر از مجید مسچی (مدیر پیشین سینماشهر) و افتتاح ۱۰۰ سالن سینمایی صبح امروز (یکشنبه ۱۵ اسفند) در موزه سینما با حضور جمعی از سینماگران و مدیران سازمان سینمایی برگزار شد.

در این مراسم هاشم میرزاخانی مدیر جدید موسسه سینما شهر با ارائه گزارشی درباره آمار فروش و استقبال مخاطبان از سینما در سال ۱۴۰۰ گفت: در این سال فروش کل سینما حدود ۱۵۸ میلیارد تومان بوده و ۷ میلیون نفر هم به سینما رفتند. همچنین تعداد سینماهای فعال در کل کشور نیز ۳۱۱ سینما بوده است. 

وی همچنین تصریح کرد: مقایسه فروش استان‌ها نشان می‌دهد که ظرفیت اشغال بالا نیست و سینمای ایران در پنج استان اول فقط فعال است و بقیه استان‌ها شرایط خوبی ندارند که جای تأمل است چه باید کرد تا فرهنگ سینما رونق در آنجا رونق یابد. 

به گفته وی تهران نیمی از فروش کل سینما را در اختیار دارد و باید براساس فرهنگ و شرایط بومی هر استان برنامه‌ای برای افزایش مخاطبان سینما درنظر گرفت. 

میرزاخانی افزود: باید یک عزم جدی بین بخش خصوصی و شهرداری‌ها برقرار شود تا در هر استان برای رونق سینماها و ساخت سالن اقدام شود. در این راستا برنامه‌ای به سازمان سینمایی ارائه کردم که پذیرفته شد تا ابتدا حداقل چند استان پایلوت شوند.
در این مراسم همچنین  از چند سینمادار در بخش خصوصی و حوزه هنری تقدیر شد.

دیدگاه