مراسم یادبود عبدالله قوچانی و رونمایی از کتاب عبدنامه برگزار می‌شود

  • 12 اسفند 1400 - 17:46
مراسم یادبود عبدالله قوچانی و رونمایی از کتاب عبدنامه برگزار می‌شود

مراسم یادبود عبدالله قوچانی و رونمایی از کتاب عبدنامه ۱۴اسفند ۱۴۰۰در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، کتاب عبدنامه یادنامه عبدالله قوچانی که به همت علیرضا انیسی تهیه و تدوین و توسط پژوهشگاه به چاپ رسیده، شامل مجموعه مقالات علمی پژوهشی است که توسط همکاران، دوستان و شاگردان آن مرحوم به چاپ رسیده است.

نقد و بررسی مقایسه‌ای برخی منابع مهم تاریخ اسلام در باب ساسانیان، گونه‌شناسی بناهای آرامگاهی در دوره تیموری، مناظر شهر بلخ در قرن ۱۰ق، بررسی کتیبه‌های پرده‌خانه خدا، زبان و گویش رایج در استان تهران و البرز و … مقالاتی است که در این کتاب منتشر شده است.

در پیش‌گفتار این کتاب به قلم علیرضا انیسی آمده است؛ آثار تألیفات برجای مانده از مرحوم قوچانی نشانگر کوشش و زحمات فراوان وی در رمزگشایی از کتیبه‌های گوناگون در ابعاد مختلف سکه تا کتیبه های معماری است. مهارت و استادی قوچانی تا جایی پیش‌رفته که او قادر بود که حتی کتیبه‌های به ظاهر غیر قابل خواندن را خوانا کند.

یکی از ویژگی‌های او قرار دادن اطلاعات و کشفیات‌اش بدون هیچ‌گونه بخل و تنگ نظری در اختیار علاقه‌مندان و پژوهشگران بود.

مراسم یادبود عبدالله قوچانی متخصص کتیبه‌های فارسی و عربی در آثار منقول و غیرمنقول موزه‌ها و کشفیات باستان‌شناختی در جهان و رونمایی از کتاب عبدنامه ۱۴اسفند ۱۴۰۰ساعت ۱۳تا ۱۴ در سالن همایش ‌های پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

دیدگاه