تسلیت فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای درگذشت خطیب شهیدی و داودی

  • 25 بهمن 1400 - 11:38
تسلیت فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای درگذشت خطیب شهیدی و داودی

فرهنگستان زبان و ادب فارسی درگذشت حمید خطیب شهیدی (استاد پیشکسوت باستان‌شناسی) و حسین داودی (مدرس زبان و ادبیات فارسی و مولف و ویراستار کتاب‌های درسی) را تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، در متن پیام تسلیت فرهنگستان زبان و ادب فارسی برای درگذشت حمید خطیب شهیدی آمده است: «دکتر حمید خطیب شهیدی (۱۳۲۷ – مراغه) استاد پیشکسوت باستان‌شناسی، از اعضای گرانقدر کارگروه واژه‌گزینی تخصصی باستان‌شناسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دار فانی را وداع گفت. ایشان از سال ۱۳۸۰ همکاری با گروه واژه‌گزینی را آغاز کرد و این همکاری تا آخرین لحظات عمر ایشان ادامه داشت.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی درگذشت ایشان را به جامعه علمی کشور و خانواده گرامی‌شان تسلیت می‌گوید و برای ایشان آمرزش و برای بازماندگان شکیبایی آرزو دارد.»

همچنین در دیگر پیام تسلیت این نهاد آمده است: «با تأسف بسیار اطلاع یافتیم که دکتر حسین داودی (۱۳۲۳ – نهاوند) در تاریخ پنجشنبه، بیست‌ویکم بهمن‌ماه ۱۴۰۰، دار فانی را بدرود گفت. شادروان دکتر داودی از معلمان باسابقه و کارشناسان قدیمی و مدیران سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به‌ویژه در رشته زبان و ادبیان فارسی بود و پس از تأسیس فرهنگستان با گروه دستور خط و گروه آموزش زبان و ادبیات فارسی فرهنگستان همکاری داشت.

فرهنگستان زبان و ادب فارسی درگذشت ایشان را به خانوادۀ محترم و دوستان و همکارانشان تسلیت می‌گوید و برای آن مرد خادم علم و فرهنگ از خداوند کریم طلب رحمت و مغفرت می‌کند.»

دیدگاه