کرونا باری دیگر فرهنگسراهای شیراز را تعطیل کرد

  • 14 بهمن 1400 - 7:12
کرونا باری دیگر فرهنگسراهای شیراز را تعطیل کرد

قائم مقام شهردار شیراز با اعلام خبر تعطیلی فرهنگسراهای این شهر بخاطر اوج گرفتن شیوع کرونا گفت: با مصوبه ستاد استانی مدیریت کرونا و در راستای پیشگیری از گسترش سویه اومیکرون، از ورود افراد فاقد ماسک به مترو جلوگیری می‌شود و شهروندان در استفاده از اتوبوس و تاکسی ملزم به داشتن ماسک هستند.

آرش فرج زاده چهارشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرداری شیراز افزود: طبق مصوبات ستاد استانی بیماری کرونا، در شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی فعالیت مراکز تفریحی سرپوشیده نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل است. 

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، شهرداری شیراز به منظور کاهش مراجعه حضوری شهروندان، اقدام به ارائه خدمات الکترونیک در بستر فضای مجازی کرده است.
فرج زاده ادامه داد: شهروندان می توانند بسیاری از خدمات حوزه شهرسازی همچون امور مرتبط با صدور و پیگیری پروانه ساختمانی ، پایان کار، استعلام بانک‌ها و دفاتر اسناد رسمی و عدم خلافی ساختمان را از طریق درگاه خدمات الکترونیک شهرداری به آدرس https://e.shiraz.ir/ و عوارض را از طریق آدرس https://shiraz.ir به صورت غیر حضوری انجام دهند. 


قائم مقام شهردار شیراز گفت: از این رو از شهروندان تقاضا داریم از مراجعه غیرضرور به حوزه های مختلف شهرداری و مناطق یازده گانه با توجه به پیک کرونا خودداری کنند و از خدمات غیرحضوری استفاده کنند. 
فرج زاده افزود: طبق مصوبات ستاد استانی مدیریت کرونا در شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی برگزاری هرگونه تجمع در فضای سرپوشیده ممنوع و برگزاری این مراسم ها به صورت ویدئو کنفرانس یا در فضای باز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی است. 
وی خاطرنشان کرد: تا اطلاع ثانوی وضعیت دورکاری براساس مصوبات ابلاغی ستاد استانی مبارزه با کرونا اجرا می شود.

پیش‌از این، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز چهارشنبه با اعلام اینکه طبق رنگ بندی جدید کرونا وضعیت شیراز، زرقان و گراش قرمز شده است، گفت: هم اکنون زمان بی توجهی و سهل انگاری در برابر کرونا نیست و ضرورت دارد شهروندان بیش از پیش نسبت به این بیماری خطرناک، احساس مسوولیت داشته باشند.

دیدگاه