بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی پذیرای سه نمایش از فارس است

  • 22 آبان 1400 - 15:15
بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی پذیرای سه نمایش از فارس است

بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی از ۱۴ آذر ماه برگزار می‌شود که سه نمایش از استان فارس موفق به حضور در این جشنواره شدند.

بر پایه مطلب دریافتی از پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، با ارزیابی ۷۸ اثر رسیده به دبیرخانه بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی آثار پذیرفته‌شده دو بخش جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی معرفی شدند.

هیئت انتخاب دو بخش جوانه‌های نمایش ایرانی (ویژه کودک و نوجوان) و نمایش‌های عروسکی سنتی (یادواره زنده‌یاد استاد کاکا محمد شیرازی) بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی متشکل از هنگامه مفید، داریوش نصیری و مهدی صفاری‌نژاد پس از ارزیابی تعداد ۷۸ اثر رسیده به دبیرخانه در بخش جوانه‌های نمایش ایرانی، ۲۱ اثر و از ۲۲ اثر رسیده به بخش نمایش‌های عروسکی سنتی، ۷ نمایش را به منظور حضور در این دوره از جشنواره معرفی کردند.

بر همین اساس دو نمایش از کازرون در بخش جوانه‌های نمایش ایرانی (ویژه کودک و نوجوان) به نام‌های خان اول اسفندیار کاری از محمدرضا مسگرزاده و خوان سوم اسفندیار کاری از مهتاب حسینی و نمایش جی جی بی جی کاری از میترا توکل‌پور از شیراز در بخش نمایش‌های عروسکی سنتی، یادواره زنده‌یاد استاد کاکامحمد شیرازی پذیرفته شدند.

علاقه‌مندان به پیگیری اخبار و اطلاعات بیستمین دوره جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی علاوه بردرگاه تخصصی ایران تئاتر می توانند به سایت جشنواره نشانی https://irtf.theater.ir مراجعه کنند.

دیدگاه