برگزیدگان نخستین جشنواره نمایشگاه عکس خرما معرفی شدند

  • 11 آبان 1400 - 10:03
برگزیدگان نخستین جشنواره نمایشگاه عکس خرما معرفی شدند

نخستین جشنواره، نمایشگاه بین‌المللی عکس خرما با معرفی نفرات برتر در شیراز به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره، نمایشگاه بین المللی عکس خرما با حضور مسئولان استانی و هنرمندان در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره عکس خرما، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس، در آئین اختتامیه این جشنواره، گفت: خرما یکی از محصولات مهم کشور ماست و نقش مهمی هم در زندگی مردم دارد و بسیاری از امور اقتصادی، درامد و اشتغال و حتی فزهنگ، سنت و آداب در استان های جنوبی ما وابسته به کاشت، داشت و برداشت خرما است.

جعفر قادری ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های اینچنینی می تواند در راستای انتقال دانش فردی، موضوعات فرهنگی و حتی تجارت و اشتغال بیشتر تاثیرگذار باشد و امیدواریم شاهد رویدادهای متنوع و گسترده تر در این عرصه به ویژه تکرار این جشنواره و مشارکت بیشتر هنرمندان باشیم.

همچنین در این آیین که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و جمعی از مسئولین و هنرمندان حضور داشتند، بیانیه هیئت داوران قرائت شد و آثار طاهره رخ بخش زمین از شیراز به عنوان اثر حائز مقام اول، شهریار دبیری از مشهد مقدس حائز مقام دوم و اثر مریم آل مومن دهکردی از شهرکرد حائز مقام سوم شدند.

همچنین ۵ اثر از محمدآهنگر، اصغر بشارتی، عبدالله مرادی بلشتی، محمدرضا معصومی و احسان نیک فرجام شایته تقدیر معرفی شدند.

گفتنی است، در نخستین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی عکس خرما که به میزبانی استان فارس برگزار شد، از ۱۱۲۰ اثر از ۱۵۱ عکاس رسیده به دبیرخانه  ۵۰ اثر برتر از ۳۶ عکاس به نمایش گذاشته شد.

مسعود زنده روح کرمانی، حسین کریم‌زاده، سعید عرب‌زاده از ایران و مهگان فرهنگ و پدرو سانتوز از اسپانیا داوری آثار ارسالی این جشنواره بین المللی را برعهده داشتند.

دیدگاه