شماره دوم ماهنامه ادبی هنری آتش منتشر شد

  • 03 آبان 1400 - 17:50
شماره دوم ماهنامه ادبی هنری آتش منتشر شد

دومین شماره ماهنامه ادبی هنری «آتش» در شهر فرهنگ و ادب چاپ شد که سردبیر آن در این زمینه نوشته است: دومین شماره مجله را مهمان رقص قلم پرورندگانی هستیم که ما را به سمت فرهنگ لطیف رهنمون می‌شوند.  

دومین شماره این مجله در شرایط کرونایی و هجوم فضای مجازی بر خاکریزهای کاغذی ادب و فرهنگ منتشر شد و عبدالرحمان مجاهدنقی سردبیر این نشریه به نقل از آلبرکامو نویسنده و فیلسوف فرانسوی نوشته است: انسان تنها موجودی زنده ای است که نمی‌خواهد آنچه را که هست بپذیرد.
شماره دوم ماهنامه آتش دارای بخش‌هایی است به این ترتیب: یاد،داستان،ترجمه داستان، مصاحبه ، مقالات ادبی، شعر، ترجمه شعر ، نقد و معرفی کتاب.
قسمت دوم از مصاحبه با فرزند محمد جعفر محجوب ادیب نامدار ایرانی در بخش یاد آمده است و در بخش داستان این شماره مجله آتش، هفت داستان از امین فقیری، پروین پورجوادی،حسین مقدس،اسماعیل سالاری،سید مسیح ناظمی،رحمان چوپانی،قاسم شُکری چاپ شده است.
ترجمه دو داستان از رابرت برتون از دو مترجم مختلف(عبدالرضا ارمکان / سمانه سنگی)، داستانی از ارنست همینگوی با ترجمه محمدعلی اسماعیل زاده، داستانی از سایت دانشجوان سوری مقیم ایران به مترجمی احمد طاهری در بخش ترجمه داستان آمده است.
«فرانو، ادامه منطقی راه نیماست» عنوانی است که برای مصاحبه این مجله با اکبر اکسیر شاعر و طنزپرداز اهل آستارا انتخاب شده است.   
اکبر اکسیر دراین گفت و گوی مفصل درباره مقوله شعر فرانو سخن گفته و نمونه هایی از این نوع همچنین سرایندگان در قالب این شعر را معرفی کرده است و خود مجله آتش نیز زندگینامه و نمونه ای از شعرهای اکسیر را در دیگر صفحات چاپ کرده است.
کاووس حسنلی استاد ادبیات دانشگاه شیراز درباره بیدل دهلوی شاعر معروف سبک هندی و کتابی که درباره این شاعر نوشته شده در بخش مقالات ادبی به بیان دیدگاه های خود پرداخته است.  
فرهاد کشوری نویسنده داستان کوتاه و رمان مقاله ای درباره صادق هدایت نوشته و به بررسی داستان نویسی او و دیگر نویسندگان ایران پرداخته است. 
همچنین فتاح رنجبر به بررسی رمان بوف کور نوشته صادق هدایت پرداخته و عنصر زمان را در این رمان بررسی کرده است.
بخش شعر جلد دوم مجله آتش به شعرهای نو از سرایندگان ایرانی اختصاص دارد و در بخش ترجمه شعر، آثاری از ویکتورهوگو، احمد علی سعید اسبر(آدونیس) به چاپ رسیده است.
سندی مومنی در بخش نقد ومعرفی کتاب به رمان ظلمت شب یلدا نوشته امین فقیری پرداخته است. 

دیدگاه