۱۶۶۰ هنرمند و فرهنگ‌ور استان فارس دارای هنر کارت شدند

  • 24 شهریور 1400 - 17:50
۱۶۶۰ هنرمند و فرهنگ‌ور استان فارس دارای هنر کارت شدند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، با اعلام اینکه هنرکارت، بستری مناسب برای شناسایی و خدمات‌رسانی به هنرمندان فراهم کرد، گفت: تاکنون هنرکارت ۱۶۶۰ هنرمند و فرهنگ‌ور استان فارس صادر و به آن‌ها اعطا شده است.

صابر سهرابی، روز سه‌شنبه در دیدار با مسئولان اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های شمال فارس اظهار کرد: برای بیشتر هنرمندان مبلغ یک و نیم میلیون تومان واریز و بیمه سه ماهه آنان نیز پرداخت شده است.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس،افزود: از سوی دیگر، برای هنرمندانی که درجه یک هنری دارند، ۵ میلیون تومان، تسهیلات بلاعوض و به هنرمندان شناسنامه‌داری که دچار بیماری‌های سخت شده‌اند نیز ۱۰ میلیون تومان، داده شده است.

وی ادامه داد: تسهیلاتی با بهره کم نیز از ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان از سوی این اداره کل و تا ۸۰۰ میلیون تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به هنرمندان داده شد.

سهرابی بیان کرد: تسهیلات کرونا نیز که درخواست آن در سامانه کارا داده می‌شود، تا بهمن ماه امسال تمدید شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به این که سنجه و مرجع جایگاه هنری را شورای هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می‌کند، یادآور شد: هنرمندان سراسر استان فارس می‌توانند با ارائه رزومه خود و تکمیل فرم‌ها، درخواست درجه هنری دهند. ارزش درجه هنری، ارزش همان مدرک تحصیلی در رشته هنری است.

وی در ادامه عنوان کرد: تلاش ما این است که ساختمان‌ها و مجتمع‌های این اداره به هنرمندان و فرهنگ‌وران یا مؤسسه‌ها و انجمن‌های فرهنگی و هنری واگذار شود. چراکه آن‌ها بیش از دیگران به اهمیت و جایگاه کارکردی هنر و فرهنگ آشنا هستند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس افزود: گام پایانی برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس، برداشته شده است و امید داریم تا ۲۰ مهرماه از آن رونمایی کنیم.

وی اضافه کرد: پس از رونمایی برش استانی نقشه مهندسی استان، همه دستگاه‌های فرهنگی و هنری به ویژه اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، بایستی همه برنامه‌ها و رویدادهای خود را بر پایه این راهبرد، برنامه‌ریزی و انجام دهند.

دیدگاه