آئین‌نامه بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ ابلاغ شد

  • 03 شهریور 1400 - 12:13
آئین‌نامه بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ ابلاغ شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از ابلاغ آئین‌نامه بیمه بیکاری اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه خبر داد و یادآوری کرد که این آئین‌نامه توسط هیئت دولت مصوب شده بود.

صابر سهرابی سه‌شنبه دوم شهریور به خبرنگاران گفت: براساس آئین‌نامه اجرایی بیمه بیکاری هنرمندان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، افراد مشمول، اعم از تجربی یا دارای تحصیلات دانشگاهی و تخصصی، که درآمد اصلی‌شان از محل تولید آثار هنری، فرهنگی و رسانه‌ای تامین می‌شود و دارای حداقل یک سال سابقه پرداخت بیمه باشد، می‌تواند از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند شود.

سهرابی خاطرنشان کرد که کمک‌های اعتباری دولت برای تحقق اهداف این آئین‌نامه هرسال ذیل برنامه‌های مرتبط در ردیف اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس همچنین گفت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به دکتر علیرضا رئیسی معاون بهداشت تاکید کرد که با همکاری صندوق حمایت از هنرمندان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به واکسیناسیون هنرمندان اقدام شود.

سهرابی با ابراز خرسندی از اینکه استان فارس در واکسیناسیون خبرنگاران و عکاسان خبری و فعالان رسانه پیشتاز بوده است، گفت: واکسیناسیون هنرمندان به عنوان سرمایه های فرهنگی و اجتماعی که می توانند در این شرایط خاص جامعه متأثر از دوران طولانی کرونا با خلق آثاری فاخر و تأثیرگذار و تلطیف کننده روان مردم در تاب آوری اجتماعی نقش آفرینی کنند بسیار مهم است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس افزود: مقرر شده است که در اسرع وقت و به واسطه هماهنگی‌های انجام شده، صندوق حمایت از هنرمندان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقسیم هنرمندان بین دانشگاه های علوم پزشکی، عملیات ثبت نام و ایمن‌سازی علیه کووید – ۱۹ را همانگونه که برای اهالی رسانه انجام شد، برای اهالی فرهنگ، ادب و هنر نیز آغاز شود.

دیدگاه