خطر ریزش سنگ از سر روستای تنگ چوگان کازرون رفع شد

  • 05 بهمن 1399 - 14:08
خطر ریزش سنگ از سر روستای تنگ چوگان کازرون رفع شد

مدیر بنیاد مسکن شهرستان کازرون فارس گفت: با جابه‌جا شدن سنگ بزرگ ۴۰۰ تنی در روستای تنگ‌چوگان دره‌شوری این شهرستان ، خطر و تهدیدی جدی از سر تعدادی از منازل مسکونی روستا و عابرانی که از معبر مجاور این سنگ عبور می کردند برداشته شد.

قاسم داوودی یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت:  با توجه به دغدغه‌ اهالی روستای تنگ چوگان و همچنین خواست فرمانداری ویژه شهرستان و اطلاع‌رسانی به مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، بنیادمسکن انقلاب اسلامی برای جابه جایی این سنگ ۴۰۰ تنی اقدام کرد.

وی اظهار داشت:مراتب از طریق مدیریت بنیادمسکن شهرستان کازرون دنبال شد و  با همکاری امور اجرایی ماشین آلات بنیاد مسکن فارس، پس از ۱۰ روز عملیات اجرایی فشرده، خطر این سنگ بزرگ از سر روستا و اهالی آن  رفع و سنگ از میان برداشته شد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان کازرون با یادآوری اینکه  این سنگ بر اثر بارندگی و فرسایش در محل ایجاد شده بود گفت: بنیاد مسکن از همه ظرفیت های قانونی برای توسعه روستایی و ایجاد انگیزه بیشتر برای سکونت در روستاها استفاده می کند و طرح‌ هادی این روستای هدف گردشگری را در سال ۱۳۹۱ تهیه کرد و تاکنون خدماتی از قبیل پیگیری و صدور سند مالکیت اهالی و اهدا وام ساخت مسکن به متقاضیان انجام داده است.

روستای تنگ‌چوگان دره‌شوری یا تنگ‌چوگان سفلی دره‌شوری از توابع بخش مرکزی شهرستان کازرون دارای ۱۶۸ نفر جمعیت است و در فاصله ۲۶ کیلومتری مرکز شهرستان قرار دارد.

کازرون از شهرستان های غربی فارس است و مرکز این شهرستان حدود ۱۲۰ کیلومتر باشیراز فاصله دارد. 

دیدگاه