ساواته‌کاران استان فارس سه مدال جهانی کسب کردند

  • 03 آذر 1399 - 15:22
ساواته‌کاران استان فارس سه مدال جهانی کسب کردند

نایب رییس کمیته ساواته استان فارس اعلام کرد: ورزشکاران رزمی استان در این رشته در مرحله نهایی پیکارهای ساواته مجازی جهانی در رده جوانان سه مدال کسب کردند.

پریا حیدری دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مسابقات که به صورت آنلاین برگزار شد، ورزشکاران  برتر ۸۰  کشورعضو فدراسیون این رشته و با شعار  اتحاد از طریق ورزش شرکت داشتند.

وی اضافه کرد: در پایان مرحله مقدماتی این پیکارها ۱۸ ورزشکار از  کشورها به مرحله نهایی راه یافتند که در بین  آنها هشت ورزشکار استان فارسی و یک نفر هم از تهران حضور داشتند که در نهایت ورزشکاران فارس موفق به کسب یک نشان نقره و ۲ برنز شدند.

حیدری ادامه داد : علی نقاشیان حقیقی در رده سنی ۱۵ سال و آیسا نعمتی مقدم در رده سنی ۱۶ سال  از استان فارس موفق به دریافت نشان برنز شدند و مهدی آرامیان نژاد دیگر  ورزشکار شرکت کننده فارس در رده سنی ۱۷  سال در رقابتی نزدیک با حریف خود در نهایت به مدال نقره بسنده کرد.

نایب رییس کمیته ساواته فارس افزود: سام یونسی، فاطمه ملکی، آرشام بهمنی، یگانه زارع، ساره زارع، علی نقاشیان، آیسا نعمتی مقدم و مهدی آرامیان نژاد از استان فارس و آیلار دنیادوست از تهران نفراتی بودند که در مرحله نهایی این رقابت ها شرکت داشتند.

حیدری بیان داشت : همچنین وحیدسنایی از شیراز به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان در بخش آقایان و مهناز امینی سرمربی تیم ملی بانوان را بر عهده داشتند.

وی گفت: این رشته از سال ۸۷ در فارس شروع به کار کرد و طی این مدت وحید سنایی موفق شد مدال طلای آسیا را کسب کند و همچنین  ورزشکار دیگری از این استان در مسابقات جهانی جوانان در سال ۲۰۱۹ یک مدال برنز بدست آورد و باتوجه به کسب سه نشان جهانی دیگر نشان دهنده وجود استعدادهای خوب در این رشته رزمی است.

حیدری که مدرک مربیگری و داوری این رشته را دارد در  مورد ساواته بیان کرد : رشته ساواته یک هنر رزمی است که به آن بوکس فرانسوی هم گفته می شود و ورزشکاران در رینگ بوکس با استفاده از دستکش و ضربات دست و پا به مبارزه می پردازند و این رشته بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارد و زیر نظر فدراسیون جهانی است.

دیدگاه