تاریخ : چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 8 May , 2024

نماینده شیراز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی احساس فراقانونی می‌کند

  • 13 مهر 1396 - 0:19
نماینده شیراز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی احساس فراقانونی می‌کند

بهرام پارسایی، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی سخنان محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز را نشانه «بی‌اطلاعی از قانون» و یا «احساس فراقانونی‌بودن» توصیف کرد.

ایمانیه ۱۱ مهر در واکنش به استعفایش گفته بود که رئیس بعدی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بایستی مورد تاییدش باشد.

پارسایی در این خصوص گفته: «مدیری که چنین صحبتی می‌کند یا از قانون بی‌اطلاع است یا احساس فراقانونی می‌کند که با این رفتار شخص وزیر و استاندار را نسبت به انجام وظایف و اختیارات قانونی خود در نزد اذعان عمومی تضعیف می‌کند.»

نماینده شیراز افزود: «شورای عالی اداری در مهرماه سال ۱۳۷۷تصوب کرده که نصب مدیران کل یا بالاترین مقامات اداری، مدیران پروژه‌های ملی، بالاترین مقام نهادهای انقلاب اسلامی، فرماندهان نواحی و مناطق نیروهای انتظامی و مدیران صدا و سیما، توسط وزراء یا بالاترین مقام دستگاه ذی‌ربط با هماهنگی استاندار انجام شود.»

محمدهادی ایمانیه همچنین مدعی شده بود که استاندار فارس با استعفای او مخالفت کرده اما این ادعا از سوی یک مقام استانداری فارس تکذیب شد.

منبعی که نامش فاش نشده، ساعاتی پس از ادعای آقای ایمانیه به خبرگزاری ایرنا گفت: «آقای دکتر ایمانیه رئیس کنونی این دانشگاه قصد کناره‌گیری داشته‌اند و استاندار فارس اعلام کرده که با هدف پیشگیری از هرگونه خلل در امور، مسئول کنونی تا تعیین فرد جایگزین به کار خود ادامه دهد.»

ایمانیه چند روز قبل گفته بود که از سمتش استعفا کرده و وزیر بهداشت هم با آن به صورت شفاهی موافقت کرده است.

دکتر ایمانیه از سال ۱۳۸۴ تاکنون رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

چند روز قبل ۱۰ تشکل دانشجویی در نامه‌ای به سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت از او خواستند تا فردی را به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز منصوب کند که همسو با دولت باشد.

چهار سال قبل و با آغاز به کار دور اول دولت حسن روحانی، شماری از فعالان دانشجویی خواهان برکناری او شدند اما دکتر قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت دکتر ایمانیه را ابقا کرد. فعالان دانشجویی خواهان برکناری او و برچیده‌شدن برخوردهای امنیتی در این دانشگاه بودند. دکتر ایمانیه از چهره‌های نزدیک به محافظه‌کاران است.

فرج‌الله رجبی، نماینده شیراز در مجلس پنجم شهریور امسال گفته بود که در حوزه معاونت دانشجویی و حراست دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشجویان «برخوردهای سخت و امنیتی» می‌شود و «خیلی‌ها را دچار مشکل کرده است.»

این نماینده مجلس افزوده بود: «این موضوع را مستقیما با آقای دکتر ایمانیه مطرح کرده‌ایم، بسیاری از دانشجویان این دانشگاه از نوع نگاه امنیتی که به آنان می‌شود گلایه دارند.»

رجبی نگاه امنیتی در دانشگاه را «نقطه ضعف» دانسته و گفته بود: «چندین بار درخواست کردیم که اقدام روشنی در رفع مشکل انجام شود اما نشد.»

 

 

دیدگاه