بزرگداشت روز نیروی هوایی در شیراز

  • 20 بهمن 1399 - 10:09
بزرگداشت روز نیروی هوایی در شیراز

مراسم بزرگداشت سالروز بیعت تاریخی همافران نیروی هوایی با امام راحل و پیوستن آنان به صفوف مردم، در پایگاه هوایی شهید دوران شیراز برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان صمد ابراهیمی، شامگاه یکشنبه ۱۹ بهمن در مراسم بزرگداشت سالروز بیعت همافران با امام خمینی(ره) و پیوستن نیروی هوایی به صفوف مردم، گفت: نیروی هوایی ۱۲ بهمن ۵۷ وقتی که امام به ایران بازگشتند برای ادای احترام به استقبال ایشان رفتند و همان زمان زمزمه‌های پیوستن به مردم وجود داشت.

ابراهیمی با یادآوری اینکه امام (ره) به نیروی هوایی اعتماد کامل داشت، گفت: پرسنل مسلح نیروی هوایی حضرت امام را از فرودگاه تا بهشت زهرا اسکورت کردند، گفت: بعد از آن مبارزه علیه رژیم طاغوت فراگیر شد و پرسنل نیروی هوایی هم به صفوف مردم پیوستند و در میدان انقلاب سنگر گرفتند و جنگ خیابانی در تهران توسط همین نیرو کاملا مهار شد.

او آن دو رویداد را نقطه عطف پیوستن نیروی هوایی به انقلاب دانست و با اشاره به دیدار همافران با حضرت امام(ره) گفت: امام راحل در آن دیدار آنقدر لطف و محبت به نیروی هوایی داشتند که خطاب به پرسنل این نیرو فرمودند”نیروی آسمانی و نیروی الهی”؛ این سخن امام(ره) همان ابتدای جنگ تعبیر شد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس مروری کوتاه بر خاطرات خود در ۸ سال جنگ داشت و از روزی گفت که برای اسکورت یک کاروان کشتی بین جزیره خارک تا تنگه هرمز، همراه با همرزمش به پرواز در آمدند.

ابراهیمی گفت: طی یکی از این اسکورت ها که ما آلرت بودیم؛ اطلاع دادند که هواپیمای دشمن به سمت کاروان های کشتی در حرکت است من به همراه امیر نصیرزاده از پایگاه دزفول پرواز کردیم به هواپیماهای دشمن.

وی با بیان اینکه در آن منطقه با ۹ فروند هواپیمای میراژ F۱ که قصد حمله به کاروان کشتی ها را داشتند؛ روبه رو شدیم، گفت: حدود ۳۰ -۴۰ مایلی آنها چرخیدیم بلافاصله به سمت هدف رفتیم در طی این عملیات یکی از رادار های هواپیما ار کار افتاد، کابین عقب من گفت که اطلاع بدهیم به رادار مرکزی تا هواپیما جایگزین سریعا بفرستند من مخالفت کردم گفتم تا هواپیمای جایگزین بیاید دشمن کشتی هارا مورد هدف خود قرار می‌دهد.

ابراهیمی با بیان اینکه اگر رادار هواپیما از کار بیفتد، عملا هیچ اقدامی نمیتواند انجام دهد، گفت: آن روز، امکان بازگشت و جایگزینی هواپیمای دیگری وجود نداشت و ما تا آنجا که امکان داشت به سمت دشمن رفتیم و خوشبختانه دشمن با دیدن هواپیمای ما، مهماتش را تخلیه و فرار کرد.

سرتیپ خلبان ابراهیمی آنچه در آن دوران برای بسیاری از رزمندگان نیروی هوایی رقم می‌خورد را معجزه و لطف الهی دانست و گفت: ملت ایران ۴۲ سال با وجود تحریمها و فشارهای غرب، همچنان ایستاده و قدرت اول منطقه است.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که با حضور فرماندهان ارشد نظامی ارتش و سپاه و نیروی انتظامی استان فارس برگزار شده بود، لوح و هدایایی به شماری از فرماندهان و افسران و رزمندگان دوران دفاع مقدس اهداء شد.

دیدگاه