زلزله غرب کرمانشاه؛ دست کم دو کشته و ۲۴۰ زخمی

  • 04 شهریور 1397 - 8:26
زلزله غرب کرمانشاه؛ دست کم دو کشته و ۲۴۰ زخمی

زلزله‌ای با قدرت ۶.۱ مناطقی در مرز غربی ایران با عراق را لرزانده و آن طور که خبرگزاری‌ها می‌گویند مرکز آن غرب استان کرمانشاه است. مقام‌های کرمانشاه می‌گویند این زمین‌لرزه تاکنون دو کشته و بیش از ۲۴۰ مجروح برجای گذاشته است.

خبرگزاری ایرنا، گزارش کرده که زمین لرزه در ساعت دو و ۴۵ دقیقه بامداد یکشنبه ۴ شهریور روی داده است.

اورژانس می‌گوید گروه‌های ارزیاب را به منطقه اعزام کرده و جمعیت هلال احمر این کشور هم از اعزام تیم‌های امدادی و ارزیاب خبر داده است.

همزمان مقام‌های محلی از وقوع بیش از ۲۰ پس لرزه دیگر در ساعات پس از این زمین لرزه خبر داده‌اند که بزرگترین انها به قدرت ۴ ریشتر گزارش شده است.

خبرگزاری فارس نوشته این زمین لرزه به حدی شدید بوده که در شهرهای کرمانشاه ایران و سلیمانیه عراق مردم را نیمه شب به خیابان کشانده است.

خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا هم به نقل از فرهاد فروزی، رییس شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه نوشته: “این زمین‌لرزه ساعت ۲ و ۴۳ دقیقه بامداد یکشنبه به بزرگی ۵.۹ ریشتر در حوالی تازه‌آباد و در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داده است.”

ایسنا همچنین نوشته زمین لرزه در شهرهای تازه‌آباد، جوانرود، کرمانشاه، سنندج، مریوان، بوکان، سقز و مهاباد احساس شده و اهالی این شهرهای را به خیابان کشانده است.

سازمان زمین‌شناسی آمریکا شدت این زمین لرزه را ۶.۱ تخمین زده اما مرکز لرزه‌نگاری ایران قدرت این زلزله را ۵.۹ برآورد کرده و مرکز آن را شهر “تازه آباد” در استان کرمانشاه اعلام کرده است.

تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی در غرب استان کرمانشاه است.

زلزله بسیار قوی پاییز سال گذشته در استان کرمانشاه صدها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشت و دهها هزار نفر را برای ماه‌ها بی‌خانمان کرد.

آن زلزله که مرکز تخریب آن در شهرستان سرپل ذهاب بود بیش از ۴۰۰ نفر را کشت و ۷۰۰۰ نفر را مجروح کرد.

دیدگاه