خانه دسته‌بندی نشده

ترامپ: ایران کشور چند ماه قبل نیست، تغییر کرده است

  • 18 خرداد 1397 - 9:15
ترامپ: ایران کشور چند ماه قبل نیست، تغییر کرده است

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می‌گوید ایران آن کشور چند ماه پیش نیست و رفتارش تغییر کرده است.

به گزارش یورو نیوز، آقای ترامپ با اشاره به اینکه با احترام به مردم ایران از توافق هسته‌ای خارج شده است، گفت: «من با توافق مشکلی ندارم، با توافق بد مخالفم. امیدوارم در آینده با رهبران ایران مذاکره داشته باشیم.»

دونالد ترامپ در کنفرانس خبری با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن همچنین به موضوع دیدار با کیم جونگ اشاره کرد: «من آماده‌ام مذاکره با کره شمالی را ترک کنم، اگر ببیند این گفتگوها نتیجه بخش نیست.»

آقای ترامپ البته در عین حال ابراز امیدواری کرده که مذاکرات در سنگاپور موفقیت آمیز باشد. «ما می‌توانیم در سنگاپور به امضای یک توافق‌نامه برسیم. همانطور که شما می‌دانید این می‌تواند قدم اول باشد. البته ما می‌دانیم که این می‌تواند بخش ساده کار باشد. چرا که کار سخت‌تر بعد از آن آغاز می‌شود.»

رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از نشست خبری با نخست وزیر ژاپن که بیشتر به موضوع دیدار با رهبر کره شمالی اختصاص داشت، در خصوص احتمال خروج از مذاکرات می‌گوید: «من از مذاکرات خارج می‌شوم، اگر احساس کنم باید این کار را انجام دهم. برای ما این قابل قبول نیست که کره شمالی غیرهسته‌ای نشود.»

او البته در ادامه صحبت‌هایش از احتمال دعوت از رهبر کره شمالی خبر داد. «اگر همه چیز خوب پیش برود، ما می‌توانیم از کیم جونگ اون دعوت کنیم که به واشنگتن سفر کند.»

پس از کش و قوس‌های فراوان، قرار است دونالد ترامپ و کیم جونگ اون، ۱۲ ژوئن در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند.

دیدگاه