نوید افکاری اعدام شد

  • 22 شهریور 1399 - 14:11
نوید افکاری اعدام شد

نوید افکاری، ورزشکار که در سال ۱۳۹۷ در شیراز بازداشت شده بود، صبح امروز شنبه ۲۲ شهریور در زندان عادل آباد اعدام شد.

به گزارش یورو نیوز، گرچه پس از رسانه‌ای شدن پرونده قضایی برادران افکاری، ابهام‌هایی در این پرونده مطرح شد اما حجت الاسلام سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس اجرای «حکم قصاص نفس» نوید افکاری را به دلیل قتل عنوان کرد و گفت: «حکم قصاص صبح امروز پس از انجام تشریفات قانونی استیذان و با اصرار اولیاء دم و خانواده مقتول به مرحله اجرا گذارده شد.»

حسن یونسی، یکی از وکلای برادران افکاری نیز در توییتی نوشت: « از دادگستری شیراز به خانواده نوید افکاری اطلاع داده اند که حکم صبح امروز اجرا شده است.»

وی در توییتی دیگر تصریح کرد که « این خبر در حالی منتشر شد که جمعی از خیرین شهر شیراز قرار بود فردا صبح برای گفتگو و جلب رضایت خانواده مقتول با آنها دیدار کنند.»

سه برادر افکاری سنگری، با نام‌های نوید، وحید و حبیب که پس از اعتراض‌های مرداد ۱۳۹۷ بازداشت شدند، هر سه محکوم شدند. پرونده این سه برادر اخیرا رسانه‌ای و گفته شده است که نوید افکاری به اتهام قتل حسن ترکمان، کارمند حراست اداره آبفای شیراز و همچنین اتهام محاربه به «دو بار اعدام» محکوم شده است. وحید افکاری نیز به ۵۴ سال زندان و حبیب افکاری نیز به ۲۷ سال زندان محکوم شده‌اند. رسانه‌ها و مقام‌ها بیشتر روی اتهام قتل تاکید داشته‌اند و اشاره‌ای به اتهام‌های دیگر نوید افکاری نکرده‌اند.

پس از رسانه‌ای شدن حکم اعدام نوید افکاری، کارزارهای متعددی برای جلوگیری از اجرای این حکم ایجاد شد تا جایی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توییتی از ایران خواست تا از اعدام این کشتی‌گیر ۲۷ ساله خودداری کنند.

دیدگاه