هشدار درباره احتمال اوج‌گیری کرونا در فارس

  • 15 دی 1399 - 16:24
هشدار درباره احتمال اوج‌گیری کرونا در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نسبت به وجود خطر اوج گرفتن کرونا در استان فارس هشدار داد.

دکتر عبدالرسول همتی دوشنبه ۱۵ دی در جلسه اعلام آخرین آمارها از وضعیت کرونا در فارس، گفت: علیرغم اینکه موج شدید کروناویروس که در آبان شروع شد را اکنون پشت سر گذاشته‌ایم اما عامل این بیماری همچنان در کمین است و از کوچکترین اهمال، برای تداوم چرخش خود در جامعه بهره می‌برد.

همتی با تاکید براینکه نباید فکر کنیم که کروناویروس از بین رفته است، گفت: اگر اعضای جامعه دچار سهل‌انگاری شده و حساسیت‌شان نسبت به امکان ابتلا به کووید ۱۹ کاهش یابد، امکان دارد در بهمن ماه شاهد موج شدیدتری از ابتلا باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از عموم شهروندان درخواست می‌کنیم که همچنان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، خصوصا حفظ فاصله فیزیکی، شرکت نکردن در تجمعات، امتناع از برگزاری یا شرکت در جلسات دورهمی و میهمانی خانوادگی و استفاده از ماسک در اماکن عمومی و هنگام تردد خارج از خانه را در دستور کار و اولویت قرار دهند.

او همچنین با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا ظهر ۱۵ دیماه بیش از ۵۵۶ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و دارای علامت در فارس تهیه شده است، گفت: از کل نمونه‌های آزمایش شده، ۱۶۲ هزار و ۴۴۵ مورد مثبت قطعی بوده است.

همتی با اشاره به فوت ۴ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در استان فارس، گفت: از ابتدای شیوع این بیماری مهلک تاکنون ۳۰۴۱ نفر در فارس فوت کرده‌اند.

او ادامه داد: هم اکنون ۵۱۱ بیمار مثبت قطعی و دارای علامت کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۱۲ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU ، تحت مراقبت های ویژه درمانی قرار دارند.

معاون علوم پزشکی شیراز همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، ۱۵۷ هزار و ۷۷۵ نفر اعلام کرد.

دیدگاه