نظارت بر بازار فارس در قالب طرح نوروزی ۱۴۰۰ تشدید خواهد شد

  • 19 اسفند 1399 - 11:30
نظارت بر بازار فارس در قالب طرح نوروزی ۱۴۰۰ تشدید خواهد شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: بازرسی و نظارت بر بازار استان در قالب طرح نوروزی ۱۴۰۰ که از ۱۵ بهمن ماه ۹۹ آغاز شده، در روزهای پایانی سال تشدید خواهد شد و تا ۱۵ فروردین سال آتی ادامه خواهد داشت.

روابط عمومی این سازمان به نقل از حمید رضا ایزدی افزود: این کار با هدف ایجاد آرامش در بازار و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده، گرانفروشی و کم‌فروشی در عرضه اقلام پر مصرف، کالاها و ارائه خدمات انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس طی مدت مذکور نظارت بر غذاخوری‌ها، رستوران‌ها، انبارها، خشکشویی و قالیشویی و در بخش کالایی نظارت بر میوه، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، برنج، شکر، روغن، حبوبات، نان، لبنیات، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینی، پوشاک، کیف و کفش، روغن موتور، مواد شوینده و لاستیک خودرو تشدید خواهد شد.

او اظهار داشت: همچنین رصد انبارها و مراکز نگهداری کالاها نیز در دستور کار گشت‌های نظارتی قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس بیان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند.

ایزدی، در خصوص تامین بازار میوه ایام پایانی سال هم گفت: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل تعاون روستایی استان، میوه به میزان کافی برای روزهای پایانی سال تامین و ذخیره سازی شده و از این بابت کمبود و نگرانی وجود ندارد.

او افزود: به منظور فراهم کردن زمینه دسترسی آسان شهروندان به میوه شب عید، مقرر شده که غرفه‌هایی را شهرداری و اداره تعاون روستایی به عرضه مستقیم میوه اختصاص دهند.

وی اظهار داشت: همچنین می‌کوشیم هماهنگی لازم برای بهره‌گیری از حداکثر توان ادارات ذیربط از جمله دانشگاه علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان، ناظران افتخاری و تشکل‌های تولیدی و توزیعی انجام شود.

دیدگاه