آموزش مسائل جنسی در مدارس انگلستان اجباری می‌شود

  • 12 اسفند 1395 - 15:59
آموزش مسائل جنسی در مدارس انگلستان اجباری می‌شود

دولت انگلستان اعلام کرده است که آموزش مسائل جنسی در مدارس این کشور اجباری می‌شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، جاستین گرینینگ وزیر آموزش این کشور گفته است که کودکان از سن چهار سالگی درباره رابطه امن و سالم آموزش خواهند دید.

پس از آن در سنین بالاتر و متناسب با سن‌شان کلاس‌هایی درباره رابطه جنسی هم برای آنها برگزار خواهد شد.

با این حال والدین کودکان این حق را دارند که اگر مایل نبودند، بچه‌هایشان را از این کلاس‌ها بیرون ببرند.

تا پیش از این آموزش جنسی فقط در مدارسی اجباری بود که از سوی شوراها اداره می‌شد.

آموزشگاه‌ها و مدارس آزادی که تحت نظر مقام‌های محلی قرار ندارند لازم نیست از مقررات ملی مربوط به این موضوع پیروی کنند و وادار نخواهند شد که در کلاس‌هایشان به آموزش رابطه جنسی بپردازند.

به جز این بر اساس بخشنامه دولتی همه مدارس سراسر انگلیس از دستورالعمل مشابهی برای آموزش جنسی استفاده خواهند کرد.

این دستورالعمل متناسب با سن دانش آموزان به آن‌ها درباره سن مناسب برقراری رابطه، خطرهای رابطه جنسی،‌ محتوای پورنوگرافی در فضای مجازی و آزار جنسی آموزش می‌دهد.

وزارت آموزش انگلستان گفته است در مدارس ابتدایی درباره موضوع ارتباط سالم و سلامت در رابطه متقابل صحبت می‌شود و در دوره دوم آموزشی بر روی موضوع ارتباط جنسی مناسب و رابطه تمرکز می‌شود.

خانم گرینینگ وزیر آموزش انگلیس به بی‌بی‌سی گفته است که “در حال حاضر در بسیاری از مدارس رابطه جنسی آموزش داده می‌شود اما این آموزش‌ها اجباری نیست. برای همین بسیاری از کودکان در حالی از مدرسه فارغ التحصیل می‌شوند که اطلاعات مناسب و کافی درباره این موضوع ندارند. اکنون آموزش اجباری مسائل جنسی باعث می‌شود آنها در مقابل چالش‌های جهان مدرن از جمله زورگویی‌ها در فضای مجازی و رابطه جنسی نامطمئن، امن و سالم باقی بمانند.”

او تاکید کرده است که این آموزش‌ها بسته به مقطع آموزشی کودکان و متناسب با سن و سال آنها طراحی شده است.

این دستورالعمل دولت انگلیس منتقدانی هم دارد از جمله سازمان “کریسچن کانسرن” (مسیحیان دل‌نگران) که گفته است دولت نباید وارد این حوزه شود.

آندرآ ویلیامز مدیر این سازمان به بی‌بی‌سی گفته است:”باید از کودکان حفاظت شود ولی به خصوص وقتی هنوز در سنین ابتدایی هستند باید از معصومیت آنها هم محفاظت کنیم.”

این سازمان گفته است که “باید در همکاری با والدین کودکان مسائلی را که لازم است بدانند به آنها آموزش بدهیم. این مسائل برای هر بچه‌ای نسبت به بچه دیگر و بسته به فضا و محلی که در آن زندگی می‌کنند متفاوت است.”

مدیران مدارس اما از این دستورالعمل استقبال کرده‌اند.

راسل هابی دبیر اتحادیه مدیران مدارس گفته است که “آموزش کودکان درباره رابطه مناسب بسیار اهمیت دارد و آنچه امروز تصویب شده است یک گام به جلو برای تحقق این موضوع است.”

مخالفان و موافقان این دستورالعمل نسبت به اجباری شدن این آموزش‌ها واکنش نشان داده‌اند اما وزیر آموزش انگلیس نیز کارزاری سراسری برای موفقیت این تصمیم آغاز کرده است.

دیدگاه