ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد درگذشت

  • 02 اسفند 1395 - 23:46
ویتالی چورکین، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد درگذشت

ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل درگذشت.

به گزارش یور نیوز، این دیپلمات با تجربه روس دوشنبه ۲۰ فوریه / دوم بهمن به طور ناگهانی در نیویورک جان خود را از دست داده است. وزارت خارجه روسیه بدون اشاره به جزئیات بیشتر، مرگ سفیر ۶۴ ساله خود را تایید کرده است.

نماینده آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در پیامی درگذشت آقای چورکین را به مقامات کرملین تسلیت گفت. ویتالی چورکین سه شنبه ۲۱ فوریه ۶۵ ساله می شد.

برخی منابع خبری از جمله شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه علت فوت ویتالی چورکین نماینده دائمی این کشور در سازمان ملل را نارسایی قلبی اعلام کرده‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، مرگ چورکین را به بستگان، نزدیکان وی و مقام های وزارت امور خارجه روسیه تسلیت گفت.

چورکین که از هشتم آوریل ۲۰۰۶ نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل بود و از دیپلمات های مشهور این کشور به شمار می رفت، چند نشان دولتی از خدمت به دولت را دریافت کرده بود.

چورکین دانش آموخته انستیتو روابط بین المللی مسکو وابسته به وزارت خارجه شوروی در سال ۱۹۷۴ و مسلط به زبان های انگلیسی، فرانسوی و مغولی بود.

نماینده فقید روسیه در سازمان ملل از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۹ در بخش مترجمان وزارت خارجه شوروی کار می کرد و سپس تا سال ۱۹۸۲ دبیر سوم و تا ۱۹۸۷ دبیر دوم و اول در بخش امور آمریکا در این وزارتخانه بود.

وی سال ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ سخنگوی وزارت خارجه شوروی و از این تاریخ تا سال ۱۹۹۱ زمان فروپاشی این حکومت رئیس اداره اطلاعات وزارت خارجه بود.

سفیری روسیه در بلژیک، دانمارک، نماینده دائمی روسیه در ناتو و معاون وزیر امور خارجه از پست هایی بود که چورکین تا پیش از انتصاب به مقام نماینده دائمی در سازمان ملل در سال ۲۰۰۶ بر عهده داشت.

دیدگاه