مقامات پلیس: احتمالاً 58 نفر در آتش‌سوزی لندن کشته شده‌اند

  • 28 خرداد 1396 - 12:36
مقامات پلیس: احتمالاً 58 نفر در آتش‌سوزی لندن کشته شده‌اند

پلیس لندن اعلام کرد که شمار کشته‌شدگان آتش‌سوزی برج گرنفل احتمالاً ۵۸ نفر است. این ارزیابی بر اساس شمار مفقودشدگانی است که تا کنون پیدا نشده‌اند. دولت بریتانیا برای رسیدگی به این فاجعه نشست فوق‌العاده برگزار می‌کند.

به گزارش دویچه وله، پلیس لندن پیش‌تر کشته‌شدن ۳۰ نفر را تایید کرده بود. مسئولان کمک‌رسانی اعلام کرده‌اند که احتمالاْ شمار قربانیان بیش از آمار منتشر شده است. به علت خطر ریزش برج گرنفل ماموران امدادی قادر به جست‌وجو در تمام طبقات نیستند. در روزهای گذشته ماموران آتش‌نشانی به کمک‌ سگ‌های امداد کوشیدند که جست‌وجوها را ادامه دهند.

به گفته مقامات پلیس به علت سوختگی شدید پیکر قربانیان امکان شناسایی آنها هفته‌ها به طول خواهد کشید. ۱۹ نفر نیز به علت جراحات وارده در بیمارستان به سر می‌برند که گفته می‌شود حال ۱۰ نفر از آنان بسیار وخیم است.

اعتراض خانواده قربانیان به نحوه کمک‌‌رسانی و رسیدگی به این فاجعه در روزهای گذشته به اوج خود رسید. شماری از ساکنان خشمگین برح گرنفل و خانواده قربانیان در روز جمعه (۱۶ ژوئن) کوشیدند به زور به شهرداری محله‌ی کنزینگتون وارد شوند. خواست آنان رسیدگی هر چه سریع‌تر به وضعیت بلاتکلیف ساکنان بود.

تشکیل جلسه فوق‌العاده کابینه دولت

ترزا می، نخست وزیر بریتانیا نیز به شدت در زمینه مدیریت این فاجعه مورد انتقاد قرار گرفته است. یکی از دلایل این انتقادها عدم گفت‌وگوی نخست‌وزیر بریتانیا در روز پنج‌شنبه هنگام بازید از محل آتش‌سوزی با ساکنان برج گرنفل بوده است. در پی این انتقادها می در روز جمعه از مجروحان این حادثه در بیمارستان عیادت کرد.

ترزا می در روز جمعه قول داد که از کمک‌رسانی به ساکنان برج گرنفل به هر صورتی حمایت خواهد کرد. نخست‌وزیر بریتانیا برای رسیدگی به این فاجعه دستور داده که نشست فوق‌العاده کابینه برای رسیدگی به آتش‌سوزی برگزار شود.

جرمی کوربن، رهبر حزب کارگر نیز در روز جمعه (۱۶ ژوئن) با ساکنان برج و خانواده قربانیان گفت‌وگو کرد.

۶۰۰ نفر در زمان آتش‌سوزی در برج بوده‌اند

آتش‌سوزی در برج گرنفل در غرب لندن در شب چهارشنبه آغاز شد و ساعت‌ها ادامه داشت. بنا به گزارش رسانه‌های بریتانیا مواد ومصالح نمای ساختمان دلیلی برای سرایت سریع آتش به طبقات بوده است.

بر اساس گزارش پلیس در زمان آتش‌سوزی دست‌کم ۶۰۰ نفر در برج گرنفل سکونت داشته‌اند. بسیاری از ساکنان خوابیده بودند و به علت نبود آژیر آتش‌سوزی غافلگیر شده‌اند. روزنامه پرتیراژ “سان” در گزارشی در روز جمعه  مدعی شد که در این حادثه دست‌کم ۶۵ نفر کشته و مفقود شده‌اند.

دیدگاه