خبرنگار استرالیایی با گلوله‌ای در گردن زنده ماند

  • 26 خرداد 1396 - 9:02
خبرنگار استرالیایی با گلوله‌ای در گردن زنده ماند

یک خبرنگار استرالیایی که هنگام گزارش از درگیری‌های فیلیپین مورد اصابت یک گلوله سرگردان از ناحیه گردن قرار گرفت، از این حادثه جان سالم به در برده است.

به گزارش بی بی سی، آدام هاروی، خبرنگار شبکه ای‌بی‌سی استرالیا، یک عکس اشعه ایکس در صفحه توییترش گذاشته که گلوله‌ای جا خوش کرده درون گردنش را نشان می‌دهد.

مدیر شبکه ای‌بی‌سی گفته است که جراحت این روزنامه‌نگار جان او را تهدید نمی‌کند.

آقای هاروی می‌گوید با اینکه جلیقه ضدگلوله به تن و کلاهخود به سر داشته است، زمانی که خم شده بود تا غذا و آب از داخل ماشین بردارد احساس کرد ضربه‌ای به گردنش وارد شده است.

درست پس از حادثه همکاران آدام هاروی که تصور می‎‌کردند او ترکش خورده است، با کمک‌های اولیه او را سرپا نگه داشتند، اما بعدتر با عکس اشعه ایکس مشخص شد که این روزنامه‌نگار گلوله خورده است.

آقای هاروی می‌گوید: “خوشبختانه گلوله به جای حساسی آسیب نزده و درست قبل از رسیدن به آرواره من از حرکت ایستاده است.”

درگیری‌ها در فیلیپین به دنبال اعلام وفاداری گروهی از شبه‌نظامیان به گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) شروع شد. این گروه شبه نظامی بخش‌هایی از ماراوی در جنوب فیلیپین را تصرف کرده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها صدها نفر از ساکنان این منطقه گیر افتاده‌انده‌ و همچنان نمی‌توانند از دست شبه‌نظامیان فرار کنند.

یک سیاستمدار فیلیپینی گفته است کسانی که موفق به فرار از این منطقه شده‌اند شاهد شمار زیادی از اجساد مردمی بوده‌اند که در درگیری‌های میان شبه‌نظامیان و نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

دولت فیلیپین می‌گوید که از زمان شروع درگیری‌ها حداقل ۲۶ غیرنظامی، ۵۸ پلیس و سرباز و ۲۰۶ نیروی شبه‌نظامی کشته شده‌اند.

به گزارش رویترز شبه‌نظامیان ادعا کرده‌اند که حداقل دو سوم شهر ماراوی را در دست گرفته‌اند، اما ارتش فیلیپین با رد این ادعا می‌گوید تنها ۲۰ درصد شهر به تصرف نیروهای شبه‌نظامی در آمده است.

دیدگاه