آمریکا به ممنوعیت حمل لپ‌تاپ در تمامی پروازهای بین‌المللی فکر می‌کند

  • 08 خرداد 1396 - 10:40
آمریکا به ممنوعیت حمل لپ‌تاپ در تمامی پروازهای بین‌المللی فکر می‌کند

جان کلی، وزیر امنیت داخلی آمریکا می‌گوید ممنوع کردن بردن لپ‌تاپ به داخل کابین در همه پروازهای بین‌المللی را مد نظر دارد.

به گزارش بی‌بی‌سی، در حال حاضر، این ممنوعیت برای هشت کشور که اغلب آنها مسلمانند اعمال می‌شود.

آقای کلی، روز یکشنبه (۲۸ مه – هفتم خرداد) گفت تهدید برای شکل دادن حملات در داخل خاک آمریکا جدی است و به گفته او پیکارجویان ضد آمریکا ” به طرز “وسواس گونه‌ای” در پی ساقط کردن یک پرواز آمریکایی هستند.

ممنوعیت حمل لپ‌تاپ ابتدا برای هشت کشور ترکیه، مراکش، اردن، مصر، امارات، قطر، کویت و عربستان سعودی اعمال شد اما دو هفته پیش صحبت از تسری این ممنوعیت به پروازهایی که از مبداء اروپا به سوی آمریکا می‌آیند هم مطرح شد اما مسکوت ماند.

آن طور که گزارش شده این قانون جدید در پی نگرانی از امکان جاسازی بمب در لپ‌تاپ‌ها اتخاذ شده است اما سخنان امروز (یکشنبه) وزیر امنیت داخلی آمریکا، گمانه‌زنی‌ها درباره سخت‌‎تر شدن محدودیت‌ها برای مسافران بین‌المللی به مقصد ایالات متحده را افزایش داده است.

آقای کلی که با برنامه صبحانه شبکه خبری فاکس گفتگو می‌کرد تاکید کرده پس از حمله روز دوشنبه در شهر منچستر بریتانیا که به کشته شدن ۲۲ نفر، از جمله ۷ کودک، انجامید، کاخ‌سفید بر چگونگی “مقابله با تروریسم” متمرکز شود.

او در پاسخ به خبرنگار فاکس که پرسید “آیا حالا به ممنوع کردن بردن لپ‌تاپ به داخل کابین برای همه پروازهای بین‌المللی فکر می‌کنید؟” گفت: “شاید. هر چند ما هنوز در حال بررسی اطلاعات و گزارش‌ها هستیم. این یک تهدید زیرکانه واقعی است و ما حق خود می‌دانیم که تا زمان برطرف شدن آن هر تصمیمی که نیاز باشد اتخاذ کنیم”.

دیدگاه