کره شمالی سیا را به برنامه‌ریزی برای ترور کیم جونگ-اون متهم کرد

  • 16 اردیبهشت 1396 - 9:33
کره شمالی سیا را به برنامه‌ریزی برای ترور کیم جونگ-اون متهم کرد

کره شمالی آمریکا و کره جنوبی را متهم به طراحی قتل کیم جونگ اون، رهبر این کشور کرده است.

به گزارش بی‌بی‌‌سی، در بیانیه وزارت امنیت کره شمالی آمده که یک گروه تروریستی با حمایت سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا – سیا – و سازمان اطلاعاتی کره جنوبی به کره شمالی اعزام شده تا رهبر این کشور را با “ماده بیوشیمایی ” به قتل برسانند.

دراین بیانیه همچنین گفته شده که کره شمالی تروریست‌ها را پیدا کرده و آنها را از بین خواهد برد.

این خبر در بحبوحه افزایش تنش در شبه جزیره کره منتشر شده است.

خبرگزاری کره شمالی به نقل از بیانیه وزارت امنیت این کشور گزارش کرد است که این طرح شامل قتل رهبر کره شمالی با استفاده از “ماده بیوشیمیایی از جمله مواد رادیواکتیو و مواد سمی نانو” بوده است.

براساس این بیانیه قرار بود رهبر کره شمالی در جریان یک رژه نظامی و یا یک دیدار عمومی هدف حمله قرار بگیرد. به گفته وزارت امنیت کره شمالی، آثار این حمله بعد از ۶ تا ۱۲ماه قابل مشاهده خواهد بود.

این بیانیه همچنین مدعی شده که قرار بوده این طرح توسط یک شهروند کره شمالی که تنها با نام “کیم ” از او نام برده شده به اجرا در آید. این فرد در زمانی که در روسیه کار می‌کرد توسط سرویس های امنیتی کره جنوبی اجیر شد.

در بیانیه وزارت امنیت کره شمالی فهرستی ازدستمزدهای پرداخت شده به این فرد ارائه شده است.

براساس این گزارش، قرار بوده که این فرد هنگام بازگشت به پیونگ یانگ اطلاعاتی درباره محل‌هایی که اغلب رویدادهای مختلف در آن برگزار می‌شود تهیه کند و همچنین شیوه‌های احتمالی حمله را مورد ارزیابی قرار دهد.

جنگ لفظی بین غرب و پیونگ یانگ در هفته های اخیر شدت یافته و کره شمالی تهدید کرده که ششمین آزمایش موشکی خود را به زودی انجام خواهد داد.

دیدگاه