عکاس ارتش آمریکا لحظه مرگش در افغانستان را ثبت کرد

  • 15 اردیبهشت 1396 - 9:03
عکاس ارتش آمریکا لحظه مرگش در افغانستان را ثبت کرد

ارتش آمریکا عکسی را منتشر کرده که یکی از عکاسانش در آخرین لحظه عمر ثبت کرده بود.

به گزارش بی بی سی، هیلدا کلایتون، عکاس این عکس، به همراه چهار سرباز ارتش افغانستان در یک انفجار در ولایت لغمان کشته شد، اما پیش از مرگ و در آخرین لحظه زندگی هم به عکاسی ادامه داد.

خانم کلایتون ۲۲ ساله، روز دوم ژوئیه ۲۰۱۳ میلادی (نزدیک به سه سال و نیم پیش) در جریان یک تمرین نظامی و بر اثر انفجار یک خمپاره جان خود را از دست داد.

در نوشته ارتش آمریکا درباره این عکس‌ آمده است: “مرگ کلایتون نمادی است از این که چطور زنان سرباز در کنار همرزمان مرد خود، به گونه‌ای فزاینده در هنگام تمرین یا جنگ، در موقعیت‌های خطرناک قرار دارند.”

ارتش آمریکا عکس دیگری از لحظه انفجار را هم که یک عکاس افغان ثبت کرده بود، منتشر کرده است. این فرد هم که در حال یاد گرفتن عکاسی خبری از هیلدا کلایتون بود، از جمله کشته‌شدگان است.

این حادثه در ولایت لغمان رخ داد.

این عکس را یک سرباز افغان که در حال یاد گرفتن عکاسی خبری از هیلدا کلایتون بود، ثبت کرده است

ارتش آمریکا اعلام کرده است که “کلایتون نه تنها به ثبت فعالیت‌های مربوط به شکل دادن و تقویت مشارکت (آمریکا و افغانستان) کمک کرد، بلکه خطر حضور در این فعالیت‌ها را هم به جان خرید.”

وزارت دفاع آمریکا، به افتخار هیلدا کلایتون، یک جایزه عکاسی در نظر گرفته است. عکاسان نظامی برای نامزدی این جایزه باید یک آزمایش پنج‌روزه را پشت سر بگذارند که در جریان آن آمادگی جسمی و توانمندی‌های فنی آنها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

هیلدا کلایتون اهل ایالت جورجیای آمریکا بود

دیدگاه