تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

پاپ: خشونت علیه زنان، دشمنی با خداوند است

  • 12 دی 1400 - 11:46
پاپ: خشونت علیه زنان، دشمنی با خداوند است

رهبر کاتولیک‌های جهان روز شنبه در پیامی به مناسبت سال نوی میلادی خشونت علیه زنان را توهین به خدا خواند و خواستار پایان یافتن هر نوع خشونت و بهره بردای از زنان شد.

به گزارش یورو نیوز، پاپ فرانسیس ۸۵ ساله در آغاز سال نو میلادی که با بزرگداشت مریم مقدس و نیز پاسداشت روز جهانی صلح از سوی کلیسای کاتولیک همزمان شده، مراسم دعا و نیایشی ویژه موسوم به عشای ربانی را در کلیسای سنت پیتر برگزار کرد.

رهبر کاتولیک‌های جهان که گویا به دلیل مشکلات جسمانی اعلام نشده، شب سال نو در مراسمی شرکت نکرده بود هنگام برپایی دعا و سخنرانی ویژه آغاز سال نو در وضعیت مناسبی قرار داشت، اگر چه در لحظات پایانی آنطور که انتظار می‌رفت این مراسم را اداره نکرد.

فرانسیس از عارضه سیاتیک رنج می برد که باعث می‌شود علاوه بر احساس درد در پاها، گاهی اوقات به دلیل شدت گرفتن درد نتواند برای طولانی مدت بایستد.

پاپ موعظه سال نو خود را با محوریت مضامینی چون مادری و خصلت‌های زنان آغاز کرد و سپس با این مقدمه که زنان رشته زندگی را در کنار هم مستحکم می‌کنند خواستار پایان یافتن خشونت علیه زنان و مادران در سراسر جهان شد.

وی سپس در همین راستا افزود: «از آنجا که مادران زندگی می‌بخشند و زنان جهان را نگه می‌دارند بیایید همگی برای ارتقای منزلت مادران و محافظت از جایگاه زنان تلاش بیش از پیش تلاش کنیم.»

پاپ فرانسیس سپس ضمن اشاره به جایگاهی که مریم مقدس در میان مسیحیان دارد گفت: «خشونت علیه زنان دیگر بس است. آزار زنان توهین به خدایی است که انسانیت را نه از طریق یک فرشته و نه مستقیم بلکه بواسطه یک زن به ما ارزانی کرده است.»

وی ماه گذشته میلادی در جریان گفتگویی که از یک شبکه تلویزیونی ایتالیا پخش شد نیز خشونت علیه زنان را «شیطانی» خوانده بود.

او در این برنامه خطاب به زنی که توسط همسر سابقش مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود گفت که مردانی که مرتکب خشونت علیه زنان می‌شوند دست به کاری «تقریبا شیطانی» زده‌اند.

دیدگاه