آمریکا و روسیه برای پایان دادن به بحران سوریه همکاری می‌کنند

  • 13 اردیبهشت 1396 - 7:08
آمریکا و روسیه برای پایان دادن به بحران سوریه همکاری می‌کنند

براساس گزارش‌ها، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک گفت‌وگوی تلفنی توافق کرده‌اند تا برای پایان دادن به بحران سوریه همکاری کنند.

به گزارش بی‌بی‌سی، کاخ سفید اعلام کرده است که دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین بر سر این که جنگ داخلی در سوریه بیش از حد به درازا کشیده است، هم‌نظر هستند.

یکی از مقامات کاخ‌سفید گفت هر دو رئیس‌جمهور “توافق دارند درد و رنج در سوریه برای مدتی خیلی طولانی طول کشیده است و تمام گروه‌ها باید هر آنچه در توان دارند، به کار ببرند تا به خشونت پایان داده شود.”

روسای جمهور آمریکا و روسیه درباره همکاری علیه گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در خاورمیانه هم گفت‌وگو کرده‌اند و تنش در شبه‌جزیره کره از دیگر محورهای گفت‌وگویشان بوده است.

روابط روسیه و آمریکا در پی حمله هوایی اخیر آمریکا به مواضع نیروهای دولتی سوریه رو به تیرگی گذاشته بود و گفت‌وگوی تلفنی دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در روز سه‌شنبه، دوم مه، اولین تماس مستقیم آنها از زمان این حمله‌هاست.

همزمان خبرگزاری فرانسه گزارش کرده دو رهبر برای دیدار در حاشیه نشست جی ۲۰ که قرار است ماه ژوئیه (تیر) در هامبورگ آلمان برگزار شود توافق کرده‌اند. کاخ سفید هنوز در مورد این دیدار اظهارنظر نکرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از کرملین گزارش کرده آقایان ترامپ و پوتین در خلال این تماس ابراز تمایل کرده‌اند که به رایزنی و این گفتگوهای تلفنی تداوم ببخشند.

در صورت دیدار این دو در حاشیه اجلاس جی ۲۰، این نخستین دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه پس از به قدرت رسیدن آقای ترامپ خواهد بود.

دیدگاه