سیستم دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی راه افتاد

  • 12 اردیبهشت 1396 - 8:43
سیستم دفاع موشکی آمریکا در کره جنوبی راه افتاد

ارتش آمریکا می گوید سیستم دفاع موشکی “تاد” که استقرار آن در کره جنوبی جنجال آفرین بوده را “عملیاتی” کرده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، یک سخنگوی ارتش گفت که این سیستم اکنون قادر است موشک های کره شمالی را منهدم و از کره جنوبی محافظت کند.

اما مقام ها به خبرنگاران گفته اند که هنوز چند ماه تا “توانایی کامل عملیاتی” این سیستم باقی است.

اخیرا تنش ها در شبه جزیره کره در حال افزایش بوده که تهدیدهای مکرر کره شمالی و حضور یک ناوگروه و یک زیردریایی آمریکایی در ناحیه را به همراه داشته است.

سیستم “تاد” (دفاع ترمینال ارتفاع بالا) هفته پیش در یک زمین گلف سابق در مرکز سئونگجو در میان تظاهرات معترضان خشمگین نصب شد.

بسیاری از مردم ناحیه بر این باورند که این سیستم هدفی بالقوه برای حملات است و جان ساکنان مجاور آن را به خطر می اندازد.

چین هم به استقرار تاد اعتراض کرده چون معتقد است که رادارهای این سیستم می تواند باعث تداخل امنیتی در عملیات نظامی این کشور شود.

یک سخنگوی نیروهای آمریکایی در کره جنوبی گفت که تاد اکنون “عملیاتی است و توانایی متوقف کردن موشک های کره شمالی و حفاظت از جمهوری کره را دارد.”

اما مقام های پنتاگون به خبرگزاری فرانسه گفتند که این سیستم اکنون فقط “توانایی انسداد اولیه” را دارد که در ادامه سال جاری با افزودن قطعات تازه تقویت خواهد شد.

درحالی که پیونگ یانگ همچنان قطعنامه های شورای امنیت دایر بر ممنوعیت آزمایش های موشکی را نادیده می گیرد کره شمالی و آمریکا در هفته های اخیر درگیری جدالی لفظی بوده اند.

این کشور از روز ۱۶ آوریل تاکنون دو آزمایش ناموفق موشکی انجام داده و گفته است که آماده است ششمین آزمایش اتمی خود را در هر لحظه انجام دهد.

دیدگاه