۲۴ پلیس در هند «در حمله مائویست‌ها کشته شدند»

  • 04 اردیبهشت 1396 - 22:02
۲۴ پلیس در هند «در حمله مائویست‌ها کشته شدند»

در حمله گروهی که ظن آن می‌رود از شورشیان مائویست باشند، دست‌کم ۲۴ نیروی پلیس در ایالت چتیسگر هند کشته شدند. بر اساس گزارش‌ها این مرگبارترین حمله از نوع خود در سال‌های اخیر بوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، گفته می‌شود این گروه، به پلیس هند که برای حفاظت از کارگران راهسازی به منطقه سوکما اعزام شده بودند، حمله کردند.

این منطقه بیش از سایر نقاط هند تحت تاثیر فعالیت مائویست­ها است و شاهد حمله‎های زیادی از این قبیل بوده است.

جزئیات این حمله هنوز مشخص نشده اما بر اساس یکی از گزارش‎ها دست کم ۳۰۰ نفر در این حمله شرکت داشته‌اند.

به گزارش رسانه‎های داخلی هند مجروحان این درگیری بلافاصله با هلی‌کوپتر به نزدیک‌ترین بیمارستان‌های منطقه منتقل شدند.

شورشیان مائویست می‌گویند برای احقاق حقوق طبقه فقیر هند مبارزه می‌کنند.

این گروه در بخش بزرگی از هند یعنی حدود یک سوم از ۶۰۰ بخش ادارای هند، فعالیت دارند که شامل مناطقی از شمال شرق هند تا مناطق مرکزی می شود.

مائویست‌ها در برخی نواحی دور افتاده به نوعی در کارهای روزمره فعال هستند و از این نواحی حملات جدی خود به تاسیسات دولتی را به راه می‌اندازند. چتیسگر یکی از محل‌هایی است که مائویستها در آن حضور فعالتری دارند.

فعالیت مائویست‌ها در هند در اواخر دهه ۶۰ میلادی آغاز شد و در جریان سال‌ها مبارزه این شورشیان که می‌گویند برای دفاع از طبقه فقیر و تاسیس یک کشور کمونیستی می‌جنگند، بیش از ۶ هزار نفر کشته شده‌اند.

منموهان سینگ نخست وزیر پیشین هند، چندسال پیش مائویست‌ها را بزرگ‌ترین خطر برای امنیت هند توصیف کرد و از روسای پلیس خواست هنگامی که استراتژی مقابله با شورشیان را طرح می‌کنند در نظر داشته باشند که مائویست‌ها تنها یک مشکل معمولی در برقراری نظم و قانون نیستند.

دیدگاه