انفجار در نزدیکی یک مدرسه دخترانه در کابل؛ ۳۰ نفر کشته و ۵۰ تن زخمی شدند

  • 19 اردیبهشت 1400 - 7:37
انفجار در نزدیکی یک مدرسه دخترانه در کابل؛ ۳۰ نفر کشته و ۵۰ تن زخمی شدند

به گفته وزارت داخله افغانستان در پی انفجار بمب در نزدیکی مدرسه‌ای دخترانه در غرب کابل دست‌کم ۳۰ نفر کشته شدند.

به گزارش یورو نیوز، رسانه های افغانستان گزارش داده اند که این انفجار در نزدیکی یک مدرسه دخترانه به نام «مکتب سیدالشهداء» در محله شیعه نشین دشت برچی روی داده است. شبکه طلوع به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که سه انفجار پیاپی در نزدیکی این مدرسه و هنگام ترک محل از سوی دانش‌آموزان رخ داده است.

اکثر قربانیان انفجار روز شنبه در غرب کابل دانش‌آموزان ۱۱ تا ۱۵ ساله بودند. به گفته مقامات افغانستان دستکم ۵۰ نفر نیز بر اثر انفجار روز شنبه مجروح شدند.

سخنگوی وزارت داخله افغانستان اعلام کرد که چند آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است. این در حالی است که سخنگوی وزارت صحت افغانستان از حمله جمعیت خشمگین به آمبولانس ها و امدادگران سخن گفت. وی از ساکنان خواست که با امدادگران همکاری کنند.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این انفجارها را برعهده نگرفته است اما گروه داعش پیش از این مسئولیت حملات مشابهی در این منطقه را برعهده گرفته بود. گروه طالبان ضمن محکوم کردن انفجار در محله دشت برچی کابل هرگونه نقش آفرینی در آن را رد کرد.

وزارت داخله افغانستان اعلام کرده است که تحقیق در مورد انفجار در غرب کابل آغاز شده و شمار قربانیان ممکن است باز هم افزایش یابد. در گزارش های اولیه تعداد کشته شدگان ۲۵ نفر اعلام شده بود اما ساعاتی بعد به ۳۰ نفر افزایش یافت.

دیدگاه