آمار مرگ و میر کرونا در هند به بیش از ۴ هزار نفر در روز رسید

  • 19 اردیبهشت 1400 - 0:36
آمار مرگ و میر کرونا در هند به بیش از ۴ هزار نفر در روز رسید

هند برای نخستین بار از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا از مرگ بیش از ۴ هزار نفر در ۲۴ ساعت خبر داد.

به گزارش یورو نیوز، دولت هند روز شنبه با انتشار این خبر اعلام کرد که در شبانه روز گذشته و با مرگ ۴۱۷۹ نفر، شمار قربانیان بیماری کووید در این کشور بحران زده به ۲۳۸هزار و ۲۷۰ نفر رسید.

این در حالی است که در بازه زمانی مشابه، ۴۰۱ هزار و ۷۸ مورد دیگر ابتلا به کرونا در این کشور مصیبت زده شناسایی شده‌اند.

این آمارها در حالی منتشر می‌شود که با توجه به جمعیت زیاد و توسعه‌نیافتگی مناطق روستایی و دورافتاده، احتمال ارقام مبتلایان و قربانیان بیشتر از این شمار است.

با وجود کمک‌های گسترده بین‌المللی، بیماران همچنان به دلیل کمبود امکانات از جمله نایابی اکسیژن در مقابل بیمارستان‌های مملو از مریض جان خود را از دست می‌دهند. این در حالیست که به گفته کارشناسان، هندوستان هنوز به پیک موج جاری نرسیده و هفته‌های پیش رو به مراتب شرایط فاجعه‌بارتری را رقم خواهند زد.

دولت ناسیونالیست و دست راستی ناراندا مودی با وجود درخواست‌های مکرر اپوزیسیون، حاضر به برقراری قرنطینه و شهربندان سراسری نشده است. بازی تبلیغاتی با بیماری کووید و «رهبری داهیانه» دولت در مهار ویروس کرونا در آستانه برگزاری کارزارهای انتخاباتی، یکی از دلایل عمده شیوع موج جدید ویروس کرونا در این کشور به شمار می‌رود. از سوی دیگر، مجوز برگزاری جشن‌های مذهبی در آستانه فصل بهار آن هم بدون رعایت محدودیت‌ها، به همه‌گیری دوباره ویروس کرونا در هند دامن زد.

رائول گاندی، رئیس حزب کنگره، جریان اصلی اپوزیسیون، با ارسال نامه از نخست وزیر خواست تا برای جلوگیری از گسترش ویرانگر بیماری فرمان شهربندان سراسری صادر کند.

قرنطینه ایالتی در جنوب هند

دولت فدرال با وجود تمام انتقادها اختیار وضع محدودیت‌ها را به دولت‌های محلی سپرده است.

با اینکه شرایط در شهرهای بزرگ نظیر دهلی نو و بمبئی به لطف دریافت محموله‌های جدید اکسیژن، به ویژه از خارج، پایدار شده است، اما گسترش ویروس در مناطق روستایی جنوب هند با سرعت ادامه دارد.

دولت محلی کارناتاکا در جنوب غربی هند، منطقه‌ای که مراکز صنعتی و فن‌آوری بزرگ بنگلور را در خود دارد، به امید کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا از روز دوشنبه قرنطینه کامل دو هفته‌ای اعلام کرده است.

همزمان دولت محلی کرالا در منتهی‌الیه جنوب غربی این کشور هم از روز شنبه یک هفته تعطیلی و قرنطینه کامل اعلام کرده است.

به‌علاوه در ایالت تامیل نادو، همسایه شرقی کرالا، شهربندان ۱۰ روزه از روز دوشنبه به اجرا در می‌آید.

دیدگاه