تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان از ۳ میلیون نفر گذشت

  • 29 فروردین 1400 - 9:20
تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان از ۳ میلیون نفر گذشت

تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در جهان از ۳ میلیون نفر گذشت. این تعداد شامل کلیه قربانیان این بیماری از دسامبر ۲۰۱۹ میلادی تا کنون یعنی از زمان کشف این ویروس در چین است.

به گزارش یورو نیوز، شمار قربانیان این بیماری که در ماه مارس اندکی کاهش یافته بود، بار دیگر در هفته گذشته افزایش یافت و به ۱۲ هزار مورد در روز رسید.

پراکندگی آمار قربانیان کووید۱۹ در سراسر جهان نیز به یک اندازه نیست؛ در برخی کشورها مانند اسرائیل موفقیت در واکسیناسیون عمومی باعث کاهش قابل توجه تلفات این بیماری همه‌گیر شده و در مقابل در کشوری مانند هند، عفونت‌های ناشی از ابتلا به کرونا بار دیگر افزایش یافته است.

تا کنون بیش از ۱۴۰ میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و از این تعداد بیش از ۳ میلیون و ۱۴ هزار نفر جان باخته‌اند.

ایالات متحده آمریکا با بیش از ۳۲ میلیون مبتلا در صدر کشورهای آلوده قرار دارد و پس از آن نیز ۴ کشور با بیشترین آلودگی عبارتند از هند با بیش از ۱۴ میلیون مبتلا، برزیل با بیش از ۱۳ میلیون مبتلا، فرانسه با بیش از ۵ میلیون مبتلا و درنهایت روسیه با بیش از ۴ میلیون و ۶۹۳ هزار مبتلا به کووید۱۹.

کشورهایی با بیشترین قربانی کووید۱۹

ایالات متحده آمریکا با بیش از ۵۷۹ هزار قربانی در صدر کشورهایی با بیشترین تلفات کووید۱۹ نیز قرار دارد.

پس از آن ۴ کشوری که بیشترین آسیب را در این باره دیده‌اند، عبارتند از: برزیل با بیش از ۳۶۹ هزار قربانی، مکزیک با بیش از ۲۱۱ هزار قربانی، هند با بیش از ۱۷۵ هزار قربانی و درنهایت بریتانیا با بیش از ۱۲۷ هزار قربانی.

نابرابری در واکسیناسیون

تا کنون نزدیک به ۸۶۳ میلیون دوز از واکسن‌های پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان تزریق شده است. مسابقه‌ای نابرابر در واکسیناسیون؛ چراکه بخش عمده این واکسن‌ها از سوی کشورهای توانمند خریداری و میان شهروندانشان توزیع شده است.

اسرائیل تا کنون بیش از ۶۱ درصد از شهروندانش را واکسینه کرده و رقم واکسیناسیون در بریتانیا به بیش از ۴۸ درصد کل ساکنان رسیده است.

در ایالات متحده آمریکا نیز حدود ۳۹ درصد جمعیت واکسینه شده‌اند و این رقم در کشورهایی مانند فنلاند و کانادا به بیش از ۲۲ درصد رسیده است.

ایسلند، لیتوانی، اتریش، بلژیک، آلمان، نروژ و اسپانیا نیز بیش از ۱۸ درصد از جمعیتشان را تا کنون واکسینه کرده‌اند. شمار واکسینه شدگان در فرانسه، لوکزامبورگ، ایتالیا، دانمارک و هلند نیز به بیش از ۱۷ درصد رسیده است.

در مقابل در کشورهایی همچون الجزایر، بورکینافاسو، بوسنی و هرزگوین، کنگو، کوبا، گینه، لیبی، مغولستان، نپال، نیکاراگوئه، سومالی، تاجیکستان، ترکمنستان، یمن و زامبیا هنوز واکسیناسیون کرونا آغاز نشده است.

دیدگاه