سرپرستی گوشه‌ای از کره زمین را به عهده بگیرید

  • 02 اردیبهشت 1396 - 9:31
سرپرستی گوشه‌ای از کره زمین را به عهده بگیرید

آیا می‌خواهید به خانه بزرگ نسل بشر، کره زمین، نشان دهید که چقدر دوستش دارید؟ حالا می‌توانید سرپرستی سمبلیک بخشی از آن را به عهده بگیرید!

به گزارش سی ان ان، در آستانه روز جهانی زمین، ۲۲ آوریل، ناسا با تقسیم نقشه کره زمین به ۶۴ هزار بخش، از مردم دعوت کرده که به طور سمبلیک سرپرستی یکی از این بخش‌‌ها را به عهده بگیرند.

هرکدام از این بخش‌ها ۵۵ مایل، تقریبا ۸۹ کیلومتر، عرض دارند و به طور تصادفی به کسانی که در وب سایت ناسا ثبت نام می‌کنند واگذار می‌شود. ممکن است این ۸۹ کیلومتر از خیابان‌های منهتن، یا تاج محل در هندوستان بگذرد یا اینکه سرزمینی یخی در آلاسکا یا تکه‌ای از اقیانوس اطلس باشد.

در بیانیه‌ای که به همین مناسبت در وب سایت ناسا منتشر شده آمده است که با آنکه ناسا برنامه‌‌های زیادی برای کشف و بررسی کرات دیگر در منظومه شمسی و ورای آن دارد، اما گسترده‌ترین برنامه‌هایش برای مطالعه و بررسی کره خود ما، زمین، و شرایط زندگی در گوشه‌ گوشه‌های آن است. «ناسا کره زمین را به طرق گوناگون مطالعه می‌کند: از هوایی که نفس می‌کشیم تا باران و برفی که آب را به صنعت کشاورزی و همینطور افراد هدیه می‌دهند؛ بلایای طبیعی مثل خشکسالی و سیل، و همینطور اقیانوس‌ها که هفتاد درصد سطح کره زمین را پوشانده‌اند و منبع اصلی تغذیه برای بسیاری از افراد در سراسر این کره هستند.»

هدف از برنامه واگذاری سمبلیک سرپرستی زمین، گسترش آگاهی در مورد خصوصیات جغرافیایی و اطلاعات علمی مربوط به هر کدام از این تکه‌ها به افراد مختلف است. ناسا اعلام کرده که هدفش این است که روز ۲۲ آوریل تمام این ۶۴ هزار منطقه به افراد گوناگون در سرتاسر کره زمین واگذار شود.

اطلاعات مختلف جغرافیایی شامل غلظت هوا، دما، میزان رطوبت، آلودگی آب و خاک، پوشش گیاهی و ….مربوط به هر کدام از این نقاط ۶۴ هزار گانه، در برگه‌ سمبلیک واگذاری که به افراد داده می‌شود، ذکر شده است.

شما هم می‌توانید با رفتن به این آدرس سرپرستی گوشه‌ای از زمین را به عهده بگیرد.

دیدگاه