زنی ۹۰ ساله در آمریکا برای واکسیناسیون کرونا بیش از ۹ کیلومتر را در برف پیمود

  • 30 بهمن 1399 - 0:43
زنی ۹۰ ساله در آمریکا برای واکسیناسیون کرونا بیش از ۹ کیلومتر را در برف پیمود

در حالی که در وضعیتی نادر برفی سنگین شهر سیاتل واقع در ایالت واشنگتن آمریکا را در سراسر آخر هفتۀ گذشته پوشانده بود، زنی ۹۰ ساله سختی پیاده روی در برف را به جان خرید تا در موعد مقرر برای دریافت اولین دوز از واکسن کرونا حاضر شود.

به گزارش یورو نیوز، فران گلدمن مسافت ۶ مایل (بیش از ۹ کیلومتر) را پای پیاده برای رفت و برگشت طی کرد تا بتواند خود را در مقابل کووید۱۹ واکسینه کند.

او می‌گوید: «من برای گرفتن وقت واکسیناسیون آنهم در هر جایی، در هر زمانی و هر وقت از شبانه‌روز بسیار تلاش کردم و حتی اغلب شب‌ها را آنلاین بودم.»

خانم گلدمن سرانجام موفق می‌شود که برای صبح یکشنبه از یکی از مراکز واکسیناسیون وقت بگیرد. اما در سراسر روز جمعه و شنبه، منطقۀ آنها گرفتار یک طوفان زمستانی شدید می‌شود و برف خیابان‌ها را کاملا مسدود می‌کند.

با این وجود برف نتوانست او را متوقف کند؛ فران گلدمن به خیابان‌های برفی زد و توانست تنها با ۵ دقیقه تاخیر به قرار واکسیناسیون خود برسد.

واکسیناسیون عمومی کرونا در ایالات متحده از نیمه دسامبر آغاز شده است و آخرین گزارش‌ها نیز حاکیست که شمار مبتلایان بستری شده در بیمارستان‌ها برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافته است.

با این وجود مقامات آمریکا درباره پیروی از مقررات بهداشتی از جمله حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک برای جلوگیری آغاز موج جدید شیوع هشدار داده‌اند.

ایالات متحده تا کنون با بیش از ۲۸ میلیون و ۳۸۱ هزار مبتلا و ۴۹۹ هزار و ۹۹۱ مرگ، بیشترین تلفات را از همه‌گیری کرونا در جهان داشته است.

دیدگاه