اف‌بی‌آی در آستانۀ سوگند بایدن: تهدیدات «قابل توجهی» را شناسایی کردیم

  • 27 دی 1399 - 20:06
اف‌بی‌آی در آستانۀ سوگند بایدن: تهدیدات «قابل توجهی» را شناسایی کردیم

اف‌بی‌آی می‌گوید تهدیدات «قابل توجهی» را در واشنگتن، پاتیخت ایالات متحده در آستانه برگزاری مراسم ادای سوگند جو بایدن شناسایی کرده است.

به گزارش یورو نیوز، کریستوفر ورای، رئیس‌ پلیس فدرال آمریکا موسوم به «اف‌بی‌آی» روز پنج‌شنبه اعلام کرد که این سازمان مشغول ردیابی پیام‌های آنلاین نگران کننده‌ای است که در میان آنها حتی اعتراض مسلحانه همزمان با مراسم ادای سوگند جو بایدن در هفته آینده نیز دیده می‌شود.

او در اولین حضور علنی خود پس از شورش ۶ ژانویه، در جریان یک نشست امنیتی با شرکت مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که اف‌بی‌آی همچنان نگران وقوع اعتراضات خشونت آمیز در واشنگتن همچنین در مراکز ایالت‌ها در سراسر کشور است.

او هشدار داد که خطر نزدیک شدن افراد مسلح به نزدیکی ساختمان‌های دولتی، مقامات رسمی و نمایندگان منتخب وجود دارد.

کریستوفر ورای افزود که اف‌بی‌آی تاکنون میزان «قابل توجهی» از اطلاعات دربارۀ تهدیدات امنیتی احتمالی را دریافت و آنها را به دیگر مراکزِ مرتبط با مراسم ادای سوگند رئیس جمهور جدید منتقل کرده است تا مانع از غافلگیری نهادها و مراکز امنیتی و نظامی مانند آنچه در ۶ ژانویه روی داد، شود.

او افزود: «اف‌بی‌آی در جستجوی افرادی است که ممکن است قصد تکرار خشونتهای هفته گذشته را داشته باشند.»

رئیس‌ پلیس فدرال آمریکا همچنین اعلام کرد از ۶ ژانویه تا کنون بیش از ۲۰۰ نفر از افراد مظنون شناسایی و بیش از ۱۰۰ نفر از شرکت کنندگان حمله به کاپیتول دستگیر شده‌اند و تحقیقات بیشماری همچنان در جریان است.

اف‌بی‌آی در اوایل هفته جاری نیز با انتشار گزارشی، نسبت به احتمال وقوع حمله مسلحانه در همۀ ۵۰ ایالت آمریکا هشدار داده بود و بر این اساس ایالت‌ها در سراسر آمریکا از فردا، شنبه برای مقابله با خشونتهای احتمالی بویژه امکان حمله به مراکز قانوگذاری منطقه‌ای، در حال آماده باش خواهند بود.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا نیز روز پنج‌شنبه برای اولین بار پس از حمله به کاپیتول، به ساختمان کنگره آمریکا رفت و تدابیر امنیتی جدید اتخاذ شده در نهاد قانونگذاری آمریکا از جمله استقرار نیروهای گارد ملی در ساختمان و اطراف آن را از نزدیک دید.

دیدگاه