واتس‌اپ کاربران را مجبور به اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی با فیسبوک می‌کند

  • 20 دی 1399 - 8:52
واتس‌اپ کاربران را مجبور به اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی با فیسبوک می‌کند

پیام‌رسان واتس‌اپ اعلام کرده است کاربران به موجب قوانین جدید این شرکت باید موافقت کنند که فیسبوک و شرکت‌های تابعه از داده‌های شخصی آنان از جمله شماره تلفن استفاده کنند.

به گزارش یورو نیوز، واتس‌اپ گفته است در صورتی که کاربران تا روز ۸ فوریه (۲۰ بهمن) با مفاد به‌روز رسانی جدید موافقت نکنند، دیگر نخواهند توانست از خدمات واتس‌اپ استفاده کنند و ناچار خواهند بود این پیام‌رسان را از روی گوشی خود پاک کنند.

واتس‌اپ در فوریه ۲۰۱۴ به مبلغ ۱۹.۳ میلیارد دلار توسط فیسبوک خریداری شد و اکنون زیرمجموعه این شرکت به شمار می‌رود.

اقدام تازه واتس‌اپ باعث بروز انتقادات گسترده شده است و گروهی از کاربران به پیام‌رسان‌های رمزگذاری شده کوچکتر همچون سیگنال (Signal) و تلگرام (Telegram) مهاجرت کرده‌اند.

مایک بوچر، سردبیر سایت فناوری تک‌کرانچ می‌گوید: «سیگنال و تلگرام اکنون گزینه‌های بهتری هستند، اگر نگران حریم خصوصی خود هستید.»

در پی اعلام خبر جدید، ایلان ماسک صاحب شرکت فناوری تسلا و ثروتمندترین فرد کنونی جهان در توییتی نوشت: «از سیگنال استفاده کنید».

یک سخنگوی واتس‌اپ گفته است تغییرات جدید «ذخیره چت‌های واتس‌اپ در زیرساخت‌های گسترده‌تر فیسبوک» را امکان پذیر می‌کند. با این حال در سیاست حریم‌خصوصی جدید تدوین شده آمده است که اطلاعات کاربران می‌تواند برای نمایش تبلیغات و «کمک» در انتخاب اجناس بازرگانی استفاده شود.

به دلیل وجود قوانین سرسختانه حفاظت از حریم خصوصی در اتحادیه اروپا، واتس‌اپ گفته است که ساکنان اتحادیه اروپا و بریتانیا از پذیرش اجباری به‌روز‌رسانی جدید مستنثی هستند و می‌توانند اشتراک‌گذاری داده‌ها را رد کنند.

بنابر آمارهای منتشره واتس‌اپ در حال حاضر بیش از ۲ میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد.

دیدگاه