پرتاب ناموفق یک موشک در شرق کره‌شمالی

  • 27 فروردین 1396 - 9:21
پرتاب ناموفق یک موشک در شرق کره‌شمالی

کره‌شمالی در سواحل شرقی خود اقدام به پرتاب یک موشک کرده است اما این پرتاب ناموفق بوده است.

به گزارش بی بی سی، پرتاب این موشک در حالی از سوی ارتش کره جنوبی و پنتاگون گزارش شده که پیونگ یانگ در روزهای اخیر شاهد فشارهای مضاعف از سوی آمریکا و همچنین چین برای توقف برنامه‌های هسته‌ای‌اش بوده است.

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا هم که روز شنبه واشنگتن را به مقصد سئول ترک کرد، در هواپیما و در میان آسمان از این پرتاب ناموفق مطلع شده است.

وزارت دفاع کره‌جنوبی در نخستین ساعات صبح یکشنبه (۱۶ آوریل) به وقت محلی گزارش کرد که این موشک در سواحل شرقی کره و بندر سین‌پو شلیک شده است.

همزمان پنتاگون با صدور اطلاعیه‌ای تایید کرده که پرتاب ناموفق این موشک را زیر نظر داشته است: “موشک به محض شلیک منفجر شد و تشخیص نوع آن همچنان در دست بررسی است.”

امروز، شنبه ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) کره شمالی به آمریکا در مورد دست زدن به اقدامات تحریک‌آمیز در منطقه هشدار داد و گفت این کشور “آماده است تا با حملات اتمی پاسخ دهد”.

این اظهارات در حالی از سوی کره شمالی بیان شده که این کشور یکصد و پنجمین سالگرد تولد کیم ایل سونگ اولین رهبر کره شمالی را جشن گرفته است.

به همین مناسبت امروز رژه نظامی بزرگی در پیونگ یانگ، پایتخت با حضور کیم جونگ اون، رهبر فعلی برگزار شد و پیش بینی می‌شد که او دستور انجام آزمایش موشکی جدیدی را صادر کند.

کره‌جنوبی که خود را در معرض تهدید پیونگ یانگ می‌داند، گفته در حال بررسی پرتاب این موشک است که به گفته سئول هنوز نوع آن معلوم نیست اما ظاهرا پرتاب آن ناموفق بوده است.

این نمایش قدرت در حالی صورت گرفته که آمریکا ناوهای جنگی خود را به آب‌های شبه جزیره کره اعزام کرده است.

دیدگاه