اعزام ناو گروه جنگی آمریکا به شبه جزیره کره

  • 20 فروردین 1396 - 12:59
اعزام ناو گروه جنگی آمریکا به شبه جزیره کره

مقامات نظامی آمریکا به یک ناو گروه جنگی این کشور دستور داده‌اند تا به سمت شبه جزیره کره حرکت کند.

این تحول همزمان است با نگرانیها درخصوص فعالیتهای موشکی کره‌ شمالی.

ناو گروه “کارل وینسون” شامل یک ناو هواپیمابر و چند ناوجنگی است.

به گزارش بی‌بی‌سی، مقامات سرفرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام استقرار این ناو گروه جنگی در شبه جزیره کره را در راستای تدابیری برای آمادگی عملیاتی عنوان کرده‌اند.

دیو بنهم، سخنگوی مرکز فرماندهی آمریکا در اقیانوس آرام، گفته است: “تهدید مهم در این منطقه کره شمالی است به دلیل تلاش برای داشتن توانایی تسلیحاتی هسته‌ای و همچنین به دلیل برنامه آزمایشهای موشکی آن که غیرمسئولانه است و باعث بی‌ثباتی می‌شود.”

ارتش آمریکا چهارشنبه (۵ آوریل) تایید کرد که کره شمالی یک موشک بالستیک میان برد را از یک مرکزی نظامی در نزدیکی بندر شرقی سینپو به سوی دریای ژاپن پرتاب کرده است. این آزمایش تازه‌ترین اقدام کره شمالی در چارچوب برنامه موشکی این کشور بوده که در آستانه سفر شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین به آمریکا صورت گرفت.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، گفته است که کشورش آماده است تا مقابل تهدید هسته‌ای کره شمکالی خود به تنهایی وارد عمل شود.

پیشتر مقامات کاخ سفید گفته بودند که آمریکا توان نظامی این کشور را برای دفاع از متحدان خود در آسیای شرقی در مقابل کره شمالی افزایش می‌دهد.

چند روز پیش کاخ سفید گفت رئیس جمهور آمریکا، به شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن اطمینان داده که آمریکا در کنار این کشور و کره‌جنوبی در مقابل تهدیدات کره شمالی خواهد ایستاد.

رییس جمهوری آمریکا پیشتر در سخنانی گفته بود که کشورش معضل تهدید هسته‎ای کره شمالی را با کمک چین و یا بدون آن حل خواهد کرد. آقای ترامپ در مصاحبه‎ای با روزنامه فایننشال تایمز گفت: “به شما گفته باشم اگر چین تهدید کره شمالی را حل نکند ما می‎کنیم.”

چین حامی اصلی کره شمالی است. شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین، و آقای ترامپ اخیرا در آمریکا با یکدیگر دیدار کردند.

همکاری تجاری و تلاش برای کنترل کره شمالی، از جمله محورهای اصلی گفتگو بین رهبران این دو کشور بوده است.

دیدگاه