پلیس سوئد: فرد بازداشت شده، عامل حمله استکهلم است

  • 19 فروردین 1396 - 22:55
پلیس سوئد: فرد بازداشت شده، عامل حمله استکهلم است

مقامات پلیس سوئد اعلام کرده‌اند که تقریبا اطمینان دارند مردی که بازداشت کرده‌اند، عامل حمله مرگبار روز جمعه، هفتم آوریل، در استکهلم است، اما تحقیقات درباره احتمال دخالت افرادی دیگر در این حمله ادامه دارد.

به گزارش بی بی سی، مسئولان پلیس سوئد روز شنبه، هشتم آوریل، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفتند که فرد بازداشت‌شده یک مرد ۳۹ ساله تبعه ازبکستان است.

این مرد ساعاتی پس از حمله و در شمال شهر استکهلم بازداشت شد.

پلیس سوئد تایید کرده است که آنها “ابزاری مشکوک” را در کامیونی که در حمله مورد استفاده قرار گرفت، پیدا کرده‌اند. پیش از این گزارش‌هایی درباره کشف مواد منفجره در کامیون منتشر شده بود، ولی پلیس رسما این گزارش‌ها را تایید نکرد.

در حمله روز جمعه، چهار نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند. این حمله در میانه یکی از خیابان‌های شلوغ شهر که بیشتر محل تجمع و گذر عابران پیاده است، انجام شد و در جریان آن، یک کامیون، با زیر گرفتن عابران پیاده، به داخل یک فروشگاه رانده شد.

محدوده مقابل فروشگاهی که هدف حمله روز جمعه بود، بسته شده، ولی به یادبود کشته‌شدگان، صدها شاخه گل در این محدوده گذاشته شده است. استفان لوفن، نخست‌وزیر سوئد هم روز شنبه، هشتم آوریل، برای بازدید به محل رفت.

او در سخنانی، بار دیگر بر عزم سوئد برای حفظ رویکرد خود در داشتن جامعه‌ای باز و دموکراتیک تاکید کرد.

نخست‌وزیر سوئد پیش از این، حمله در استکهلم را تروریستی خوانده و دستور داده بود که محدوده مرزی کشور تحت کنترل شدید قرار بگیرد.

کامیونی که در حمله مورد استفاده قرار گرفت، از مقابل یک رستوران در منطقه دزدیده شده بود و راننده آن، بعد از حمله فرار کرد.

فرد مظنون عصر روز جمعه و بعد از آن بازداشت شد که پلیس عکس تاری از او را که دوربین‌های امنیتی ثبت کرده بودند، منتشر کرد.

پلیس تایید کرده است که مردی با مشخصات فردی که در عکس دیده می‌شود، در ماشتا، در ۴۰ کیلومتری شمال استکهلم بازداشت شده است.

پلیس، فرد دومی را هم بازداشت کرده ولی هنوز گفته نشده است که آیا او به این حمله ربط داشته است یا نه.

 

دیدگاه