کره شمالی: حمله موشکی آمریکا به سوریه درستی انتخاب هسته ای ما را ثابت کرد

  • 20 فروردین 1396 - 5:53
کره شمالی: حمله موشکی آمریکا به سوریه درستی انتخاب هسته ای ما را ثابت کرد

کره شمالی گفت حمله موشکی ایالات متحده به سوریه “یک میلیون بار دیگر ثابت کرده” که این کشور در پیگیری برنامه نظامی هسته ای خود محق بوده است.

به گزارش بی بی سی، رسانه های دولتی کره شمالی به نقل از یک مقام این کشور، که نام او ذکر نشده، حمله موشکی روز جمعه را “تجاوزی غیرقابل تحمل” علیه یک کشور مستقل توصیف کرده اند.

این مقام افزوده است: “تنها قدرت نظامی خودمان است که ما را تجاوز امپریالیست ها در امان نگه می دارد.”

کره شمالی تاکنون در چند نوبت جداگانه به آزمایش بمب های اتمی یا موشک های دارای توانایی حمل کلاهک هسته ای پرداخته و به همین علت، از سوی سازمان ملل تحریم شده است.

این کشور چند هفته پیش هم پیش چهار موشک قادر به حمل کلاهک های هسته ای را آزمایش کرد.

جمعه گذشته، آمریکا اعلام کرد که در واکنش به حمله شیمیایی علیه شهر ادلب سوریه، به یک پایگاه هوایی آن کشور حمله موشکی کرده است.

آمریکا حکومت بشار اسد را مسئول آن حمله معرفی می کند اما دولت روسیه این موضوع را رد می کند. ایالات متحده می گوید آماده اقدام نظامی گسترده تر در سوریه است.

روسیه و ایران در واکنش هایی جداگانه حمله موشکی آمریکا به خاک سوریه را محکوم کرده اند.

یک روز پس از انتشار گزارش هایی در باره وقوع حمله شیمیایی در سوریه، وزارت امور خارجه ایران هرگونه استفاده از سلاح های شیمیایی را، از سوی هر کس انجام شده باشد محکوم کرد.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران، امروز در تهران پیشنهاد کرد که یک “هیات بین المللی حقیقت یاب برای روشن شدن اتفاق اخیر سوریه” از جمله “ادعای وجود سلاح های شیمیایی” در این کشور تشکیل شود.

آقای روحانی افزود: “افرادی که در آمریکا بر سر کار آمده اند معلوم نیست چه خوابی برای منطقه و جهان دیده اند”.

دیدگاه