شمار مبتلایان به کرونا در یک روز، رکورد تازه‌ای در جهان ثبت شد

  • 02 خرداد 1399 - 13:25
شمار مبتلایان به کرونا در یک روز، رکورد تازه‌ای در جهان ثبت شد

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد روز سه‌شنبه (۳۰ اردیبهشت) ۱۰۶ هزار مورد تازهٔ ابتلا به ویروس کرونا در جهان ثبت شد که رکورد تازه‌ای در این زمینه به‌شمار می‌آید.

به گزارش یورو نیوز، دکتر تدروس ادهنوم، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد:‌ «در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶ هزار مورد تازه (ابتلا به ویروس کرونا) در جهان ثبت شده که تا کنون بیشترین رقم ابتلا در یک روز به شمار می‌رود.» وی افزود: «تقریبا دو سوم این موارد فقط در چهار کشور گزارش شده‌اند.»

این چهار کشور عبارتند از ایالات متحده، روسیه، برزیل، و بریتانیا. از این میان روسیه به نسبت کمترین شمار مرگ‌‌ومیر در اثر این بیماری همه‌گیر را داشته است که زیر ۰/۰۹ درصد کلّ مبتلایان بوده، حال آنکه این رقم در ایالات متحده ۶ درصد،‌ در برزیل ۶/۶ درصد و در بریتانیا ۱۴/۲ درصد بوده است.

برزیل و روسیه اخیرا شاهد اوج‌گیری شیوع بیماری بوده‌اند و هر کدام، طی چند روز گذشته، بیش از ۱۰ هزار مبتلای تازه در هر روز داشته‌اند. برزیل از داروی کلوروکین برای درمان بیماران استفاده می‌کند.

از سوی دیگر دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد دربارهٔ وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشورهای درحال‌توسعه «بسیار نگران» است.

بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین نظیر پرو، مکزیک، شیلی ظرف پنج روز گذشته روزانه بیش از ۲۰۰۰ مورد ابتلای جدید به این بیماری را گزارش کرده‌اند. در هند نیز شمار ثبت شدهٔ ابتلا به ویروس کرونا طی چهار روز پی‌در‌پی، حدود ۵۰۰۰ نفر در روز باقی مانده است.

دیدگاه