تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024

کرونا در ایالات متحده آمریکا بیش از ۴۰ هزار قربانی گرفت

  • 01 اردیبهشت 1399 - 12:03
کرونا در ایالات متحده آمریکا بیش از ۴۰ هزار قربانی گرفت

در حالی که دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری آمریکا در صدد بازگشایی پلکانی کشورش پس از وضع مقررات قرنطینه عمومی و وضعیت اضطراری است شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در آمریکا روز جمعه از مرز ۴۰ هزار نفر عبور کرد.

به گزارش یورو نیوز، بر اساس پایگاه داده‌های دانشگاه جان هاپکینز که به صورت مرتب روزآمد می‌شود تاکنون ۴۰ هزار و ۵۸۵ مورد مرگ ناشی از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این کشور به ثبت رسیده و ایالات متحده از این حیث اکنون با اختلاف ۱۷ هزار قربانی، بالاتر از ایتالیا در جایگاه نخست کشورهای داغ‌دیده از بحران ویروس کرونا قرار می‌گیرد.

نکته قابل تامل این است که ایالات متحده تنها چند روز پیش در روز پنجشنبه شانزدهم آوریل ثبت بیش از ۳۰ هزار قربانی به دلیل شیوع ویروس کرونا را رسما مورد تایید قرار داده بود.

آمار قربانیان ثبت شده در ایالات متحده طی روز‌های اخیر بعد از احتساب موارد مضاعف مرگ «با احتمال مرتبط بودن» با بیماری کووید ۱۹ که پیشتر در سرشماری رسمی قربانیان به حساب نیامده بود،‌ به یکباره سنگین‌تر شد.

با توجه به این مسئله بود که شهر نیویورک،‌ کانون شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مورد مرگ را که «احتمالا» با بیماری کووید ۱۹ مرتبط بوده به آمار کلی قربانیان اضافه کرده است.

قدرت اول اقتصادی جهان در حال حاضر بر اساس آمار ارائه شده از سوی دانشگاه جان هاپکینز بیش از ۷۴۰ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را به ثبت رسانده،‌ این درحالیست که برخی دیگر از منابع مطلع شمار مبتلایان ویروس کرونا در این کشور را نزدیک به ۷۶۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی منابع دولتی در آمریکا همچنین ۶۷ هزار نفر از مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ از این بیماری شفا یافته‌اند.

دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه طی سخنانی با اشاره به وضعیت کشورش از حیث ابتلا به ویروس کرونا اعلام کرد که تاکنون بیش از ۴ میلیون آزمایش تشخیص بیماری کووید ۱۹ در سراسر ایالات متحده انجام شده که این میزان به گفته وی در هیچ کشور دیگری سابقه نداشته است.

دونالد ترامپ که کشورش در مقایسه با دیگر کشورهای جهان بیشترین خسارت جانی را از شیوع بیماری «کووید ۱۹» دیده و بیشترین مورد ابتلا به ویروس کرونا نیز در این کشور به ثبت رسیده به دفعات چین را به پنهان‌کاری در خصوص آمار قربانیان ویروس کرونا و اطلاع رسانی نادرست در خصوص نحوه انتشار ویروس متهم می‌کند.

آقای ترامپ مدعی است که شمار قربانیان ویروس کرونا در چین آنگونه که عنوان می‌شود نیست و به طور حتم از میزان قربانیان در آمریکا بیشتر است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین در صدد است تا هرچه زودتر وضعیت کشورش را به حالت عادی برگرداند. او در این خصوص از فرمانداران هر ایالت خواسته است تا در مورد زمان رفع محدودیت های اعمال شده برای مقابله با شیوع ویروس جدید کرونا تصمیم گیری کنند.

دیدگاه