ترامپ: قصد دارم تصمیم مهمی بگیرم، امیدم به خداست

  • 23 فروردین 1399 - 16:10
ترامپ: قصد دارم تصمیم مهمی بگیرم، امیدم به خداست

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا روز جمعه ۱۰ آوریل گفت که تصمیم وی درباره شروع مجدد فعالیت‌های اقتصادی مهمترین تصمیم در تمام زندگی‌اش است.

بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی به‌خاطر شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا تعطیل شده است.

آقای ترامپ درباره شروع مجدد فعالیت‌های اقتصادی در آمریکا گفت: «قصد دارم تصمیمی بگیرم و تنها امیدم به خداست که تصمیم درستی باشد.» وی تاکید کرد: «بدون شک می‌گویم که این بزرگترین تصمیمی است که تا کنون گرفته‌ام.»

وی همچنین از ایجاد شورایی از پزشکان و فعالان حوزه تجارت در این رابطه خبر داد.

به‌نظر می‌رسد که رئیس جمهوری ایالات متحده به دنبال از سرگیری هر چه سریعتر فعالیت اقتصادی در این کشور است تا از تشدید رکود اقتصادی پیش رو در سال انتخابات ریاست جمهوری جلوگیری کند.

وی پیش از این در تاریخ ۲۴ مارس (۵ فروردین) در گفت‌وگو با شبکه فاکس نیوز ابراز امیدواری کرده بود که فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در این کشور تا عید پاک از سر گرفته شود.

داده‌های وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد که طی سه هفته گذشته نزدیک به ۱۷ میلیون نفر (۱۱ درصد از نیروی کار) در ایالات متحده برای دریافت حق بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا در بخش دیگری از سخنان امروز خود با اشاره به پیش بینی ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار کشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا گفت: «به نظر می‌رسد که شمار تلفات این ویروس کمتر از ۱۰۰ هزار نفر و در حدود ۶۰ هزار نفر در آمریکا باشد.»

تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار نفر در ایالات متحده آمریکا به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۱۸ هزار نفر از این افراد جان خود را از دست داده‌‌اند.

دیدگاه