آخرین آمار جهانی بیماری همه گیر «کووید ۱۹»

  • 11 فروردین 1399 - 19:00
آخرین آمار جهانی بیماری همه گیر «کووید ۱۹»

شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در حدود ۲۰۰ کشور تا به امروز از ۳۵ هزار و شمار مبتلایان از ۷۴۰ هزار نفر فراتر رفته است. از این تعداد حال بیش از ۱۵۰ هزار نفر بهبود یافته است.

ایالات متحده تاکنون با ثبت ۲۴۸۵ مورد مرگ و بیش از ۱۴۰ هزار مورد ابتلا به این ویروس شاهد بیشترین موارد ابتلا در میان کشورهای جهان بوده است.

اما بیشترین آمار مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا، با ۱۰۷۷۹ مورد، در ایتالیا ثبت شده است. در این کشور و تا به امروز ۹۷۶۸۹ نفر به این ویروس آلوده شده اند.

در چین، اولین کانون شیوع ویروس جدید کرونا، تاکنون ۳۳۰۴ نفر قربانی بیماری «کووید ۱۹» و ۸۱۴۷۰ نفر مبتلا شده‌اند. در اسپانیا شمار مبتلایان ۸۵۱۹۵ نفر و شمار جان باختگان ۷۳۴۰ نفر است.

در آلمان که تست ابتلا به کرونا به شکلی گسترده تر از دیگر کشورهای اروپایی انجام می شود ۶۲۴۳۵ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۵۴۱ نفر جان باخته‌اند.

فرانسه که ظرفیت انجام تست کمتری از آلمان دارد تاکنون از ابتلای ۴۰۱۷۴ نفر و مرگ ۲۶۰۶ نفر خبر داده است. شمار کل جان باختگان در ایران ۲۷۵۷ نفر و تعداد مبتلایان به طور رسمی ۴۱۴۹۵ نفر اعلام شده است.

در بریتانیا تاکنون ۱۹۵۲۲ نفر ار جمله بوریس جانسون، نخست وزیر و شاهزاده چارلز، ولیعهد این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده و ۱۲۲۸ نفر جان باخته‌اند.

در ایران نیز شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا به ۴۱۴۹۵ نفر رسیده و ۲۷۵۷ جان باخته‌اند.

دیدگاه