شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز نیم میلیون نفر گذشت

  • 07 فروردین 1399 - 23:01
شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز نیم میلیون نفر گذشت

شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان از مرز نیم میلیون نفر فراتر رفت و تا عصر پنجشنبه به وقت اروپا در مجموع به ۵۰۳ هزار و ۲۷۴ نفر رسید.

چین با مجموع ۸۱ هزار و ۲۸۵ نفر بیشترین مبتلایان کرونا در جهان را دارد و ایتالیا با ۸۰ هزار و ۵۳۹ نفر در رده بعدی است.

شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در ایران نیر به ۲۲۳۴ نفر رسید.

بنا به اعلام وزارت بهداشت ۱۵۷ نفر طی ۲۴ گذشته بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را از دست دادند. این در حالی است که تعداد مبتلایان در ایران به بیش از ۲۹ هزار نفر رسیده است.

افزایش شدید قربانیان در ایتالیا

در شبانه‌روز گذشته آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در چهار کشور ایتالیا، اسپانیا، آلمان و آمریکا بیش از هزار نفر بود.

در همین مدت در ایتالیا با مرگ ۶۶۲ تن دیگر از مبتلایان، شمارجان‌باختگان در این کشور به ۸ هزار و ۱۶۵ تن رسید.

کرونا جان بیش از هزار نفر را در آمریکا گرفته است

داده های دانشگاه جان هاپکینز در آمریکا نشان می دهد که شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور از هزار نفر فراتر رفته است.

بر همین اساس بیش از ۶۸ هزار نفر نیز در ایالات متحده به این ویروس مبتلا شده‌اند. ایالت نیویورک به کانون شیوع نوع جدید ویروس کرونا در آمریکا تبدیل شده است. تاکنون ۲۸۰ نفر در این ایالت جان خود را به دنبال ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» از دست داده‌اند.

شمار جان باختگان در اسپانیا به بیش از چهار هزار نفر رسید

مقامات اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کردند که ۴۹۸ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

به این ترتیب تعداد جان باختگان بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» در اسپانیا به ۴ هزار و ۱۴۵ نفر رسید. شمار مبتلایان به نوع جدید ویروس کرونا در اسپانیا نیز به ۵۶ هزار و ۱۹۷ نفر رسیده است.

تعداد مبتلایان در قاره اروپا به ۲۵۰ هزار نفر رسید

شمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا در قاره اروپا روز پنجشنبه از ۲۵۰ هزار نفر فراتر رفت. این در حالی است که بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت ۸۵ درصد از موارد جدید ابتلا به این ویروس در اروپا یا آمریکا ثبت می شود.

مقامات بهداشتی آلمان روز پنجشنبه اعلام کردند که برای مقابله با شیوع بیماری «کووید ۱۹» ظرفیت تست کرونا در این کشور را افزایش داده اند. آلمان در نظر دارد تا از این پس با انجام ۵۰۰ هزار تست در هفته از شیوع بیشتر نوع جدید ویروس کرونا جلوگیری کند.

با عبور شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ در سراسر جهان از مرز ۲۱ هزار نفر، تهدید بی سابقه ناشی از گسترش این بیماری همه‌گیر سبب شده تا بسیاری از کشورها بر شدت محدودیت‌ها و تدابیر پیشگیرانه برای مهار ویروس کرونا بیافزایند.

برخی کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا، اسپانیا و فرانسه برای کاستن از سرعت انتشار این بیماری همه گیر و اجرایی کردن دستورالعمل‌ها و قوانین محدود کننده در شرایط بحرانی کنونی به نیروهای نظامی و ارتش متوسل شده‌اند.

در ایران بسیاری از پارک‌ها و بوستان‌ها تعطیل اعلام شده و از شهروندان خواسته شده است از شهرهای محل سکونت خود خارج نشوند. حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در تازه‌ترین سخنان خود از در پیش بودن تدابیر سخت گیرانه تری سخن گفته که از دیدگاه بسیاری از کارشناسان می بایست هفته‌ها پیش به اجرا در می‌آمد.

دیدگاه