کرونا ۲۹۰ میلیون دانش‌آموز را خانه‌نشین کرد

  • 16 اسفند 1398 - 8:54
کرونا ۲۹۰ میلیون دانش‌آموز را خانه‌نشین کرد

یونسکو، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد روز پنج شنبه اعلام کرد ویروس کرونا ۲۹۰ میلیون دانش‌آموز را در ۱۳ کشور خانه نشین کرده.

آدری آزولی مدیرکل یونسکو گفت: کودکان بدترین ضربه را از اقدامات اضطراری خورده‌اند. در حالی که تعطیلی موقت مدارس به خاطر سلامتی و دیگر بحران‌ها مساله جدیدی نیست اما متاسفانه وسعت جهانی و سرعت فعلی تعطیلی مدارس، بی نظیر است و اگر طولانی شود می تواند تهدیدی برای حق تحصیل باشد.

تا کنون بیش از ۹ کشور تعطیلی مدارس را اجرایی کرده اند. بنا به پیش بینی یونسکو اگر این کشورها همه مدارس را تعطیل کنند، بیش از ۱۸۰ میلیون دانش آموز دیگر از رفتن به مدرسه منع خواهند شد.

مقامات یونسکو اظهار کرده اند بیشترین تاثیر این تعطیلی‌ها در چین با داشتن ۲۳۳ میلیون، ژاپن با ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار و ایران با بیش از ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز بوده است.

سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد ادامه تعطیلی مدارس را باعث اختلال در یادگیری، کاهش بهره‌وری اقتصادی، ایجاد مشکل برای والدین به منظور برقراری تعادل در نگهداری کودکان و انجام کار و نابرابری پیچیده به ویژه برای خانواده‌هایی که مزیت اقتصادی ندارند، می داند.

آزولی تاکید کرد با کشورها همکاری می کند تا از استمرار یادگیری برای همه اطمینان حاصل شود. این آژانس به اجرای برنامه های یادگیری از راه دور در مقیاس وسیع کمک می کند و برای تشکیل جلسه اضطراری با وزیران آموزش و پرورش در هفته آینده برنامه دارد.

دیدگاه